Google prezentuje trendy w wyszukiwarce na wakacje 2022

Czy wracamy do podróży sprzed pandemii? Według danych wyszukiwania Google, wyszukujemy więcej lotów i miejsc na wypoczynek niż przed pandemią!

Okres przed wakacjami to dla wielu ostatni moment na wybór miejsca na wakacyjny urlop. Jak podaje Google, liczba wyszukiwań noclegów wzrosła w maju aż o 40% w skali rok do roku. Co więcej, w tym roku liczba wyszukiwanych haseł dotyczących lotów była znacznie wyższa niż nawet w latach przed pandemią. Chętniej niż rok temu wybieramy też podróże zagraniczne niż krajowe.

Zobacz także: Google świętuje 15-lecie Trendów Google

Zniesienie ograniczeń w podróżowaniu za granicę i chęć zaplanowania przez Polki i Polaków urlopu wywołały w ostatnim czasie prawdziwy boom na wyszukiwania związane z wakacyjnymi podróżami i turystyką. Wyszukiwania związane z podróżami w Google w maju 2022 przewyższyły poziom wyszukiwań z czasu przed pandemią, czyli z lipca 2019. Czy oznacza to powrót do podróży sprzed pandemii? 

W maju 2022, Polki i Polacy znacznie częściej szukali zarówno noclegów na wakacje (wzrost o 40% w maju w skali rok do roku), jak i lotów (wzrost o 20% w maju 2022 w skali rok do roku). Co więcej, o 45% wzrosła liczba wyszukiwań lotów (porównując maj 2022 do maja 2019, czyli do czasu jeszcze przed pandemią).

Już rok temu widzieliśmy znaczącą zmianę trendu w preferencjach Polek i Polaków co do wyboru kierunków wakacyjnych w porównaniu do pierwszych, «pandemicznych» wakacji w 2020. Pojawiło się większe zainteresowanie podróżami lotniczymi oraz coraz chętniej planowane były podróże zagraniczne. Dziś z pewnością możemy potwierdzić hipotezę, że w pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń Polki i Polacy wrócą do przedpandemicznych przyzwyczajeń i będą przypominały bardziej 2019 rok niż poprzednie lata w trakcie pandemii. Mówi o tym na pewno wielkość wyszukiwań związanych z lotami, która w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019 – komentuje Jacek Bisiński, Travel Industry Manager w Google.

Trendy turystyczne 2022 w Google - noclegi
Trendy turystyczne 2022 w Google – noclegi

Energylandia znów numerem 1

Wakacyjne planowanie sprzyja też wyszukiwaniu i sprawdzaniu atrakcji turystycznych w różnych regionach. W maju tego roku hasła powiązane z atrakcjami turystycznymi były wyszukiwane przez Polki i Polaków o 20% częściej niż w roku ubiegłym. Wśród najpopularniejszych atrakcji turystycznych kolejny raz prym wiedzie Energylandia. Wśród topowych 10 lokalizacji znalazły się także: Zakopane, Park wodny Suntago, Szklarska Poręba, Kazimierz Dolny, Karpacz, Zoo we Wrocławiu, Kołobrzeg, Szczyrk i Bieszczady. 

Włochy, Grecja i Hiszpania, czyli śródziemnomorskie wakacje

W maju 2022 roku 55% wyszukiwań związanych z podróżami w Polsce dotyczyło lokalizacji w naszym kraju, a kierunki zagraniczne stanowiły 45%. Liczby te praktycznie pokrywają się z danymi sprzed pandemii, czyli z 2019 roku: wtedy podróże krajowe stanowiły 56% wyszukiwań, a zagraniczne – 44%. Zarówno w 2020 roku, jak i 2021 obserwowaliśmy zmianę – wtedy lokalizacje w Polsce zdecydowanie dominowały nad tymi zagranicznymi i stanowiły ponad 60% wszystkich wyszukiwań lokalizacji wakacyjnych.

Trendy turystyczne 2022 w Google - noclegi
Trendy turystyczne 2022 w Google – noclegi

Wyszukiwania w Google wskazują, że zachowania podróżnicze Polek i Polaków w kontekście turystyki lokalnej w porównaniu do zagranicznej wróciły do poziomu sprzed pandemii – komentuje Jacek Bisiński. – Co więcej, hasło «tanie loty» cieszy się zainteresowaniem na niespotykanym dotąd poziomie: w maju 2022 jego popularność wzrosła o 138% w zestawieniu rok do roku. 

Jakie kierunki zagraniczne cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem w 2022 roku? W czołówce znalazły się kolejno: Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja oraz Chorwacja. Kraje takie jak Egipt, Malediwy czy Dominikana, które w czasie pandemii zyskały na popularności ze względu na brak obowiązujących obostrzeń dotyczących wjazdu, powróciły na miejsca sprzed pandemii: czyli kolejno na 13., 34. i 41. miejsca.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Google Polska