Operator komórkowy Orange całkowicie wyeliminował elementy foliowe ze swoich przesyłek – teraz klienci dostają wszystko w kartonowym pudełku.
Pudełko i szablon od Orange nieprzypadkowo znalazły się w jednym zdaniu. To właśnie te dwa przedmioty zapoczątkowały innowację w przesyłkach kurierskich realizowanych przez Orange Polska. – W ciągu roku operator wysyła z magazynu centralnego ponad 0,5 mln paczek z zamówionymi urządzeniami: smartfonami, funboxami, dekoderami, czy innymi urządzeniami ze sklepu Orange. Najczęściej w przesyłce znajduje się także umowa, którą klient podpisuje i oddaje kurierowi.
Zobacz także: Ekologiczny papier „Original Blended Material” od Sony
To właśnie sposób dołączania umowy był kością, a raczej folią niezgody między formalnymi wymaganiami dostarczania dokumentów a ekologicznymi celami firmy. Wcześniej umowę dołączano do przesyłki w foliowej kieszeni, tzw. kangurku. Chodziło o to, aby klient mógł się z nią zapoznać, zanim otworzy przesyłkę z urządzeniami. Zazwyczaj klienci popisują ją i oddają kurierowi. Jednak w przypadku zastrzeżeń klient ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki i odesłać ją do operatora.
Okazało się, że foliowego kangurka można łatwo wyeliminować zmieniając konstrukcję pudełka. I to dosłownie, bo w nowym pudełku do przesyłek klienckich folię zastąpiła oddzielna komora, w której umieszczona jest umowa.
Pudełko jest tak skonstruowane, że można w nim także łatwo odesłać urządzenia, czyli wykorzystać je ponownie. Nie wymaga dodatkowego oklejania, czy zabezpieczania np. taśmą. Innowacyjne pudełka są dostępne w czterech rozmiarach. Są w całości wykonane z surowców wtórnych, bez folii i tworzyw sztucznych. Wysyłane są w nich mniejsze urządzenia – smartfony, dekodery, funboxy, akcesoria.
Zmiana folii na tekturę może wydawać się niewielka. Jeśli jednak pomnożymy ją przez pół miliona, to robi różnicę.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Orange Polska