Co Polacy myślą o nagrywaniu webinarów?

Niemal 90 proc. użytkowników chce wiedzieć, że jest nagrywana, a 42 proc. ukryć prywatne dane podczas webinarów – badanie ClickMeeting.

Polski ClickMeeting – platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowił sprawdzić, jak Polacy podchodzą do kwestii prywatności w sieci, w tym również na coraz popularniejszych wydarzeniach online. I choć niewiele mówi się o tym, to badanie platformy jasno pokazuje, że ich organizatorzy muszą przyjrzeć się kwestii prywatności uczestników. Jak bowiem wynika z raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, blisko 90 proc. użytkowników chce być informowana o nagrywaniu wydarzenia.

Może Cię zainteresować także: Wydarzenia online w Polsce w 2021 roku

Wydarzenia online, w tym m.in. webinary i wideokonferencje, stały się codziennością i częścią nowej rzeczywistości. Według danych platformy w minionym roku odbyło się na niej ponad 1,9 mln wydarzeń online, w których wzięło udział 26,6 mln uczestników.

W porównaniu do roku 2019 – okresu poprzedzającego pandemię – było ich o ponad o 320 proc. więcej. W związku z tym ClickMeeting postanowił sprawdzić, czy i jak Polacy zwracają uwagę na kwestię swojej prywatności – także podczas uczestnictwa w wydarzeniach online. 

Prywatność podczas webinarów według Polaków

Niemal 74 proc. Polaków zależy na tym, by organizatorzy webinarów dbali o ich prywatność. Ponadto, jak wynika z badania, 42 proc. bardzo chciałoby, aby podczas trwania wydarzeń online ukryte zostały ich prywatne dane. Kiedy logują się na wydarzenie, zdecydowanie najchętniej podają wyłącznie nick i adres e-mail, a 21 proc. jedynie imię i adres e-mail. Z kolei blisko 15 proc. podaje swoje dane w różnych konfiguracjach, w zależności od wydarzenia, tylko 4 proc. decyduje się na podanie pełnych danych – imienia, nazwiska i adresu e-mail, a 5 proc. nie przywiązuje do tej kwestii uwagi, podając jakiekolwiek dane.

Webinary ze względu na możliwości, jakie dają, szczególnie w dwóch ostatnich latach stały się bardzo popularnym narzędziem zarówno do prowadzenia szkoleń, jak i też prezentacji online. Jak wynika z danych ClickMeeting, w zeszłym roku na platformie wzięło w nich udział 22,3 miliony użytkownikówmówi Dominika Paciorkowska, Członkini Zarządu i Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.Jednak, technologiczny postęp sprawia, że użytkownicy cyfrowych rozwiązań oczekują od ich twórców dbałości o kwestie związane z prywatnością. Według badania ClickMeeting, jest to kwestia istotna aż dla ponad 70 proc. Polaków. Nie możemy jej zatem lekceważyć.

Dane podawane podczas logowania się na wydarzenie online

Chcemy wiedzieć, czy jesteśmy nagrywani 

Nagrywanie wydarzeń online daje zarówno organizatorowi, jak i ich uczestnikom, wiele możliwości. Przede wszystkim materiał tuż po jego zakończeniu może być rozdystrybuowany pomiędzy uczestników, a także osoby, które nie pojawiły się na wydarzeniu, lub może pojawić się na różnych innych kanałach realizatora.

Jednak, jak wynika z badania ClickMeeting, niemal 90 proc. respondentów chciałaby być o tym wcześniej poinformowana, zwłaszcza jeśli widoczne jest ich imię i nazwisko w okienku czatu, lub – w przypadku spotkań z włączoną kamerką – wizerunek. Nie ma to znaczenia jedynie dla 4,5 proc. ankietowanych, a 5 proc. odpowiedziała przecząco. 

Czy chcesz, aby informowano CIę o nagrywaniu wydarzenia online?

Przed wzięciem udziału w wydarzeniu online warto upewnić się, czy narzędzie zapewnia bezpieczeństwo przekazywanych danych osobowych. Jednak wiele leży także po stronie organizatora – to on ma decydujący wpływ na budowanie poczucia bezpieczeństwa wśród uczestników wydarzenia. Jeśli więc chce, by jego wydarzenie przyciągało słuchaczy, zgodnie z badaniem ClickMeeting, musi o tę kwestię szczególnie zadbać mówi Dominika Paciorkowska, Członkini Zarządu i Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.Wybierając zatem odpowiednią platformę, dobrze jest zwrócić uwagę na to, czy umożliwia skorzystanie z dodatkowych opcji, które pozwolą poczuć się uczestnikom komfortowo. W ClickMeeting dajemy m.in. możliwość ukrycia tożsamości uczestników  (np. w oknie czatu, sesji pytań i odpowiedzi), czy zabezpieczenia wydarzenia hasłem lub jednorazowym tokenem.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Clickmeeting