Dziwaczny dron CCY-01 od Cyclotech i Yamato

Firmy Cyclotech i Yamato Holdings stworzyły fascynujący dron koncepcyjny CCY-01 do transportowania ładunków, wykorzystujący cykliczne układy napędowe.

Dron koncepcyjny CCY-01
Dron koncepcyjny CCY-01 od Cyclotech i Yamato Holding

Innowacyjna firma zajmująca się napędami pionowymi – Cyclotech, nawiązała współpracę z Yamato, jedną z największych japońskich firm dostawczych, aby stworzyć koncepcję wyjątkowo wyglądającego drona dostawczego o średniej pojemności, wykorzystującego system napędowy Cyclotech oparty na wektorowaniu ciągu. Ten szalenie wyglądający pojazd lata z sześcioma lufami napędowymi w stylu Voith-Schneidera firmy Cyclotech, które obracają się z dużą prędkością, podczas gdy śmigła wzdłuż długości cylindra nieustannie zmieniają swój kąt w kierunku bezpośredniego ciągu.

CCY-01 wykorzystuje cztery lufy napędowe, jak zwykle, ale dodaje dodatkowe dwie, ustawione pod kątem 90 stopni do tyłu. Daje mu to możliwość bezpośredniego wytwarzania poziomego ciągu bocznego przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu, zamiast przechylania się na boki jak zwykły multikopter. Cyclotech twierdzi, że pozwala to łatwo kompensować wiatry boczne, szczególnie podczas lądowań, a także dodaje kolejne dwa nadmiarowe silniki pionowe na wypadek, gdyby silnik przestał działać w locie.

Wyjątkowo ukształtowany korpus drona został zaprojektowany tak, aby pomieścić kapsułę ładunkową „Pod Unit for Parcel Air-Transportation” (PUPA). Są to projekty Yamato – w tym badaniu wykorzystano PUPA701, który jest zbudowany jako zgrabny mały wózek, który może przewozić około 30 kg (66 funtów) ładunku.

PUPA toczy się na chowanych kołach i może być wepchnięta bezpośrednio do pozycji ładowania między nogami CCY-01, po czym jest wciągana do płatowca za pomocą metalowego pręta u góry, w procesie, który chowa koła i sprawia, że jest gotowy do lotu.

Dzięki masie użytecznej 45 kg (99 funtów, w tym PUPA), ta maszyna może latać na misje do 40 km (25 mil) z prędkością do około 130 km/h (81 mil/h), wymagając 2,7 x 2,5 m (8,9 x 8,2 stopy) miejsca do lądowania na ziemi. Jego dziwnie wyglądający płatowiec, w połączeniu z tymi lufowymi jednostkami napędowymi, oznacza, że ​​może przechylić się do przodu w kierunku lotu z niższym oporem do przodu, który wykorzystuje PUPA jako płat, a następnie przechylić się do tyłu, aby wylądować.

Obecnie CCY-01 to tylko dron koncepcyjny i studium możliwości. Firma Cyclotech zaprojektowała go i przepuściła przez narzędzie „Flight Performance Tool” w celu optymalizacji.

Dostęp dla personelu naziemnego do załadunku i rozładunku zasobników PUPA w CCY-01
Dostęp dla personelu naziemnego do załadunku i rozładunku zasobników PUPA w CCY-01 | Cyclotech & Yamato Holding

Czy zostanie zbudowany? Cóż, oto ostatnia część komunikatu prasowego Cyclotech: „Ponieważ zalety i wykonalność samolotów cargo eVTOL z zastosowaniem CycloRotor zostały z powodzeniem odkryte, Yamato przyspieszy realizację operacji logistycznych o wysokiej wartości dodanej z zapleczem technicznym rozszerzonym o to badanie.” Uważamy, że to korporacyjne „nie”.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Cyclotech | New Atlas