Lidl vs. Aldi w Polsce i na świecie

W Polsce zakupy w Lidlu robi 60% badanych – to największy udział tego dyskontu na świecie wśród badanych rynków.

Udział konsumentów robiących zakupy w Aldi i Lidlu, w wybranych krajach (2021)
Udział konsumentów robiących zakupy w Aldi i Lidlu, w wybranych krajach (2021) | fot. Statista | modyf. mobiRANK.pl

Pomysł zrodzony z niemieckiej oszczędności przejmuje świat. Supermarkety dyskontowe, które nie boją się wyglądać na marudnych, aby zapewnić swoim klientom oszczędności po obniżonych stawkach, rozwijają się w Europie i na świecie, a ich sukcesy są ogromne.

Podczas gdy jest kilka innych, największymi sieciami dyskontowymi z globalnymi ambicjami poza Niemcami są Aldi i Lidl. Ten pierwszy jest legendarny w swoim kraju ze względu na bardzo bogatych i jeszcze bardziej niecodziennych założycieli, o których mówi się, że przez całe życie trzymali się swojej oszczędnej drogi, mimo że stali się jednymi z najbogatszych ludzi w Niemczech.

Lidl jest młodszym, ale też większym i bardziej innowacyjnym z dwóch łańcuchów i pochodzi z najgospodarniejszego (według powszechnego przekonania) kraju związkowego Badenii-Wirtembergii.

Lidl był w stanie wyprzedzić Aldi na prawie wszystkich rynkach europejskich, w tym w Niemczech, od 2021 roku – wynika z danych z badania Statista Global Consumer. W drogiej Szwajcarii oba sklepy były nadal równie popularne. Rynki poza Europą kontynentalną, w tym Wielką Brytanią, USA i Australią, to obszar, na którym Aldi nadal króluje. W Chinach legendarny niemiecki dyskont dociera już do 3 procent kupujących.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista