Operator Play wskazuje na mocne wzrosty przychodów, bazy klientów i wskaźnika EBITDAaL, po pierwszym roku współpracy z illiad Group.
We wtorek 22 marca 2022 roku Grupa iliad opublikowała wyniki finansowe za 2021 rok. Play osiągnął wzrost przychodów z usług o 6,4%, wskaźnika EBITDAaL o 31% oraz liczby aktywnych klientów mobilnych o 2% (+181 tysięcy). Wyniki finansowe potwierdzają wiodącą pozycję Play na konkurencyjnym i nasyconym rynku telefonii komórkowej w Polsce.
Kluczowe wskaźniki Play za 2021 rok w porównaniu do 2020 roku to:
- Wzrost o 6,4% r/r przychodów z usług oraz wzrost o 2% r/r przychodów do wysokości 7,3 mld zł
- Powiększenie bazy aktywnych klientów o 323 tysiące, wzrost o 3% r/r, z czego 69% stanowili aktywni mobilni klienci kontraktowi
- Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem kart M2M) osiągnęła 15,7 mln (+3% r/r)
- Całkowita baza aktywnych klientów osiągnęła 12,4 mln (+3% r/r)
- Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła 12,1 mln (+3% r/r)
- Wzrost o 112% r/r liczby klientów usług dla domu (Play NOW TV i internetu stacjonarnego) do 267 tysięcy (ponad dwukrotny wzrost w stosunku do końca 2020 r.)
- Wzrost wskaźnika EBITDAaL o 31% r/r do 3,13 mld zł
- 9 767 stacji bazowych na koniec roku, 967 nowych stacji (+11% r/r)
Początek 2022 roku przyniósł bezprecedensowe wydarzenia w Ukrainie. Od pierwszych dni, P4 jako operator telekomunikacyjny, z którego usług korzysta wielu obywateli Ukrainy, pragnąc okazać solidarność i wsparcie w trybie natychmiastowym podjął szereg działań. Chcąc zapewnić możliwość kontaktu oraz dostęp do aktualnych informacji, tak kluczowych w obecnym czasie, przygotował dedykowane rozwiązania. Spółka na bieżąco monitoruje rozwój wydarzeń i stale dostosowuje się do aktualnej sytuacji.
Po zgodzie Komisji Europejskiej uzyskanej 10 marca, spółka obecnie przygotowuje się do sfinalizowania transakcji nabycia UPC Polska Sp. o.o. w przybliżonej dacie 1 kwietnia br.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Play

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.