Facebook założył sobie profil na TikToku

Co robi Facebook na TikToku? Wkrótce się dowiemy, ponieważ firma założyła własne konto na TikToku, na którym zgromadziła już około 15,1 tys. obserwujących, mimo że nic tam nie ma.

Profil Facebooka na TikToku

Konto Facebooka w portalu jest zweryfikowane przez TikToka, a firma również potwierdziła, że jest ono prawdziwe.TikTok Facebooka (to brzmi niewłaściwie i trochę dziwnie) został zauważony kilka dni temu przez konsultanta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarrę. Konto uzyskało niebieski znacznik wskazujący jego status na zweryfikowany. Ale brak treści i nieco dziwna biografia — „Wierzymy, że ludzie mogą więcej zrobić razem niż w pojedynkę”. — może budzić wątpliwości, czy to naprawdę konto Facebooka. Ponadto biografia konta zawiera linki do aplikacji Facebook w Google Play, a nie do strony Facebooka lub jakiegoś oficjalnego kanału komunikacji.

No ale, Facebook to teraz Meta

Mam na myśli, że Facebook już zlikwidował swoje konto na Twitter.com/Facebook. Nie ma też Instagram.com/Facebook. Teraz to o Instagram.com/Meta. Ale Facebook — ehm, Meta — potwierdziło serwisowi TechCrunch, że konto na TikToku jest prawdziwe.

„Marki wykorzystują różne kanały, w tym niektóre z naszych platform mediów społecznościowych, aby dotrzeć do ludzi korzystających z ich produktów i usług na co dzień, aby nawiązać z nimi kontakt” – powiedział rzecznik Meta. „Nasz zamiar to ustanowienie obecności marki i pielęgnowania społeczności na platformach takich jak TikTok lub innych nie jest niczym nadzwyczajnym”.

Możliwe, że Facebook chce zwiększyć liczbę użytkowników z pokolenia Z, wykorzystując TikToka (lub jego platformę reklamową), po tym, jak niedawno odnotował płaski miesięczny wzrost liczby aktywnych użytkowników w ostatnim kwartale i pierwszy w historii spadek liczby aktywnych użytkowników dziennie.

I choć prawdą jest, że duże marki używają różnych kanałów do marketingu i komunikacji, to trochę zabawne, gdy Facebook pojawia się na TikToku, biorąc pod uwagę, jak często firma wymieniała tę aplikację do krótkich wideo jako główne zagrożenie dla konkurencji w dzisiejszych czasach . W wynikach Meta za czwarty kwartał 2021 r. dyrektor generalny Mark Zuckerberg powtórzył ten punkt w rozmowie z inwestorami.

„Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko” – powiedział Zuckerberg. Później dodał, że „TikTok jest już tak duży jak konkurent, a także nadal rośnie w dość szybszym tempie z bardzo dużej bazy”.

Facebook nie jest jedyną marką Meta na TikToku. Instagram wyświetla reklamy, a także najwyraźniej właśnie uruchomił konto Instagram Creators.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: TechCrunch