Co robi Facebook na TikToku? Wkrótce się dowiemy, ponieważ firma założyła własne konto na TikToku, na którym zgromadziła już około 15,1 tys. obserwujących, mimo że nic tam nie ma.

Konto Facebooka w portalu jest zweryfikowane przez TikToka, a firma również potwierdziła, że jest ono prawdziwe.TikTok Facebooka (to brzmi niewłaściwie i trochę dziwnie) został zauważony kilka dni temu przez konsultanta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarrę. Konto uzyskało niebieski znacznik wskazujący jego status na zweryfikowany. Ale brak treści i nieco dziwna biografia — „Wierzymy, że ludzie mogą więcej zrobić razem niż w pojedynkę”. — może budzić wątpliwości, czy to naprawdę konto Facebooka. Ponadto biografia konta zawiera linki do aplikacji Facebook w Google Play, a nie do strony Facebooka lub jakiegoś oficjalnego kanału komunikacji.
No ale, Facebook to teraz Meta
Mam na myśli, że Facebook już zlikwidował swoje konto na Twitter.com/Facebook. Nie ma też Instagram.com/Facebook. Teraz to o Instagram.com/Meta. Ale Facebook — ehm, Meta — potwierdziło serwisowi TechCrunch, że konto na TikToku jest prawdziwe.
„Marki wykorzystują różne kanały, w tym niektóre z naszych platform mediów społecznościowych, aby dotrzeć do ludzi korzystających z ich produktów i usług na co dzień, aby nawiązać z nimi kontakt” – powiedział rzecznik Meta. „Nasz zamiar to ustanowienie obecności marki i pielęgnowania społeczności na platformach takich jak TikTok lub innych nie jest niczym nadzwyczajnym”.
Możliwe, że Facebook chce zwiększyć liczbę użytkowników z pokolenia Z, wykorzystując TikToka (lub jego platformę reklamową), po tym, jak niedawno odnotował płaski miesięczny wzrost liczby aktywnych użytkowników w ostatnim kwartale i pierwszy w historii spadek liczby aktywnych użytkowników dziennie.
I choć prawdą jest, że duże marki używają różnych kanałów do marketingu i komunikacji, to trochę zabawne, gdy Facebook pojawia się na TikToku, biorąc pod uwagę, jak często firma wymieniała tę aplikację do krótkich wideo jako główne zagrożenie dla konkurencji w dzisiejszych czasach . W wynikach Meta za czwarty kwartał 2021 r. dyrektor generalny Mark Zuckerberg powtórzył ten punkt w rozmowie z inwestorami.
„Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko” – powiedział Zuckerberg. Później dodał, że „TikTok jest już tak duży jak konkurent, a także nadal rośnie w dość szybszym tempie z bardzo dużej bazy”.
Facebook nie jest jedyną marką Meta na TikToku. Instagram wyświetla reklamy, a także najwyraźniej właśnie uruchomił konto Instagram Creators.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: TechCrunch

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.