Rynek smartwatchów wzrósł o 24% w 2021 r.

Rynek inteligentnych zegarków wzrósł o 24% r/r w 2021 roku, odnotowując najwyższe w historii dostawy kwartalne w 4Q – głównie dzięki popytowi na tańsze smartwtache.

Firmy takie Samsung, Amazfit i Garmin zanotowały w 2021 roku wzrosty wyższe niż średnia rynkowa, choć niekwestionowanym liderem rynku smartwatchów pozostaje nadal Apple. Rynek indyjski zwiększył się czterokrotnie rok do roku dzięki znacznemu wzrostowi lokalnych marek, takich jak Noise.

Według niedawno opublikowanego przez Counterpoint Research badania Global Smartwatch Model Tracker, dostawy na globalnym rynku smartwatchów prawie nie wzrosły w 2020 roku z powodu COVID-19, ale odnotowały słuszny wzrost o 24% rok do roku w 2021 roku. Tylko w czwartym kwartale odnotowano wysyłki ponad 40 milionów sztuk na całym świecie, co stanowi najwyższą liczbę wysyłek kwartalnych w historii.

Sujeong Lim z Counterpoint Research powiedział: Dzięki możliwości monitorowania ważnych parametrów zdrowotnych, takich jak ciśnienie krwi, EKG i SPO, urządzenia te stają się coraz bardziej popularne. Co więcej, atrakcyjność smartwatchy jako niezależnych urządzeń do noszenia wzrośnie, jeśli więcej z nich zacznie obsługiwać łączność komórkową.

Udział w dostawach 9 największych światowych marek smartwatchów (2021 vs 2020)

TOP 9 marek smartwtachy (2021 vs 2020)
źródło: Counterpoint Global Smartwatch Model Tracker


Podsumowanie rynku smartwatchów 2021 roku:

  • Apple utrzymał solidną pozycję lidera z 30-proc. udziałem w rynku, ale spadł o 3% r/r z powodu wzmożonej konkurencji. Jednak jego ASP wzrósł o 3% bez wypuszczenia modelu SE w 2021 roku. W rezultacie Apple odpowiadał za połowę całkowitych przychodów rynkowych.
  • Samsung był jednym z odnoszących największe sukcesy producentów smartwatchów w 2021 roku. Jego wzrost kw/kw w 3Q wyniósł ponad 200%, aby odnotować najlepsze dostawy w historii marki. Wzrost ten utrzymał się na sile do ostatniego kwartału. Przejście na Wear OS poprzez partnerstwo z Google sprawdziło się dla marki na wiele sposobów.
  • Huawei wprowadził na rynek nowe modele z wyższej półki i smartwatche dla dzieci pomimo ciągłych sankcji USA, ale nieuchronnie jego dostawy spadają rok do roku. Dzięki zegarkom Watch GT 3 i Watch Fit Mini, które zostały wydane w czwartym kwartale, dostawy Huawei wzrosły ponad dwukrotnie QoQ w tym kwartale.
  • imoo nie wypuściło nowego modelu w 2021 roku, co spowodowało niewielki spadek r/r. Jednak wchodząc na rynki poza Chinami, takie jak Europa, pozostał niekwestionowanym numerem 1 w segmencie smartwatchy dla dzieci.
  • Amazfitowi udało się wzmocnić swoją pozycję na rynku w 2021 roku, odnotowując ponad 20-proc. wzrost r/r w ciągu ostatnich dwóch lat. Jego ASP również wzrósł o 11%, ponieważ stopniowo zwiększał się udział GTR i GTS – modeli z wyższej półki.
  • W 2021 roku Garmin osiągnął lepsze wyniki niż oczekiwano. Początkowo Garmin koncentrował się na wprowadzeniu drogich smartwatchów dla specjalnych kategorii, takich jak lotnictwo i nurkowie. Ale stopniowo przenosi nacisk na dostarczanie atrakcyjnych produktów konsumenckich z punktu widzenia ceny i wzornictwa. W rezultacie odnotował wzrost o 35% r/r i zajął szóste miejsce, podnosząc swój światowy ranking o jedno miejsce.
  • Fitbit wykazał słabe wyniki w 2021 roku. Od premiery modeli Sense i Versa 3 w trzecim kwartale 2020 roku nie pojawiły się żadne nowe modele, co wydaje się wynikać ze zmian strategii i reorganizacji w związku z fuzją z Google. W związku z tym wykazał spadek rok do roku o ponad 15% w 2021 roku. Oczekuje się jednak, że odbije się wraz z wydaniem Versa 4 w drugiej połowie 2022 roku.
  • Xiaomi pokazało wysoką wydajność dzięki Mi Watch Lite w pierwszej połowie 2021 roku i wypuściło serię Redmi Watch 2 w Q4 2021. W tej serii marka wprowadziła wariant „Lite”, aby poszerzyć wybory użytkowników i oczekujemy, że przyczyni się do wzrostu udziału chińskiego producenta w rynku.
  • Noise – pierwszy lokalny król indyjskiego rynku smartwatchy – był najszybciej rozwijającą się marką wśród 9 największych światowych marek. Będąc liderem w rozwoju indyjskiego rynku smartwatchów, Noise była marką nr 1 w Indiach w latach 2021 i 2020.

Udział wysyłek smartwatchów według regionu (2021 vs 2020)

Udział wysyłek smartwtachy wg regionu (2021 vs 2020)
źródło: Counterpoint Global Smartwatch Model Tracker

Jedną z sił napędowych wzrostu globalnego rynku smartwatchów w 2021 roku była ekspansja rynku indyjskiego. Indyjski rynek smartwatchów stanowił tylko 3% światowego rynku w 2020 roku, ale w 2021 roku wzrósł czterokrotnie, zwiększając swój udział w rynku globalnym do blisko 10%.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Counterpoint Research