Glovo ogłosiło, że częściowo wznowiło działalność w 20 miastach w Ukrainie, by świadczyć podstawowe usługi – zapewniając pomoc humanitarną i niezbędną logistykę.
Celem firmy jest zapewnienie pomocy humanitarnej i niezbędnej logistyki potrzebującym. Wszystko dzięki połączeniu użytkowników z kurierami i punktami partnerskimi, takimi jak apteki, sklepy spożywcze, czy organizacje pozarządowe. Wszystkie działania będą prowadzone bez jakichkolwiek prowizji i opłat za dostawę.
Po dokładnej ewaluacji sytuacji, Glovo udostępniło swoją platformę w dwudziestu miastach zachodniej części Ukrainy, w tym także w wybranych dzielnicach Kijowa. Aplikacja działa w ograniczonym zakresie już od zeszłego tygodnia. Było to spowodowane zwiększonym zapotrzebowaniem na niezbędne usługi dla mieszkańców i organizacji pozarządowych, którzy nie mają dostępu do żywności, leków i podstawowych towarów w nagłych przypadkach.
– W Ukrainie brakuje podstawowych usług logistycznych na miejscu, stoimy w obliczu kryzysu humanitarnego, w którym między innymi osoby starsze walczą o dostęp do żywności. Niezaspokojone pozostają podstawowe potrzeby człowieka. Udostępniając naszą platformę, mamy możliwość wspierania potrzebujących już teraz. Kurierzy zaczęli sami organizować pomoc korzystając z różnych kanałów komunikacji. Zatem udostępnienie naszej infrastruktury logistycznej w celu świadczenia usług było oczywistym krokiem, sprawia, że jest to znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze – dodaje Dmitry Rasnovsky, dyrektor generalny Glovo w Ukrainie.
Glovo nie będzie czerpać żadnych korzyści finansowych ze świadczenia usług w Ukrainie oraz zrzeka się prowizji i opłat za dostawę dla partnerów, organizacji pozarządowych i aptek. Ponadto, wszystkie opłaty za dostawę po stronie użytkowników zostaną przekazane na rzecz ukraińskiej organizacji pozarządowej Come Back Alive, która wspiera ukraińskie społeczeństwo w tym trudnym czasie. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, odszkodowanie kurierów aktywnie działających dla Glovo, zostało dostosowane tak, aby zapewnić im utrzymanie siebie i swoich rodzin. Wszyscy kurierzy objęci są ubezpieczeniem lokalnym i globalnym.
W przypadku grup osób, które samodzielnie organizują dostawy pomocowe, istnieje wyraźne zapotrzebowanie na usługi platformy Glovo, jako wsparcie w bezpiecznym łączeniu dostawców, kurierów i potrzebujących. Od wznowienia działalności w Ukrainie w zeszłym tygodniu dostarczono prawie 10 000 zamówień, do tej pory działało prawie 1000 sklepów i ponad 700 kurierów. Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom, kurierom i partnerom, Glovo wdrożyło dodatkowe zabezpieczenia i protokoły bezpieczeństwa.
– Ponowne udostępnienie naszej platformy technologicznej umożliwiło nam dalsze wspieranie Ukrainy i pomoc w łączeniu ludzi. Rozumiemy pilną potrzebę dostępu obywateli Ukrainy do niezbędnych dostaw, dlatego jesteśmy zaangażowani w udostępnianie podstawowych usług wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Jednocześnie, w ramach naszego programu Glovo Access przeznaczamy pierwszą turę funduszu w wysokości 500 tysięcy euro na wsparcie działań humanitarnych na rzecz organizacji pozarządowych, kurierów i partnerów w Ukrainie oraz pomoc uchodźcom w państwach sąsiadujących. To dopiero początek naszej inicjatywy – mówi Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo.
Priorytetem Glovo jest bezpieczeństwo pracowników, użytkowników, kurierów oraz partnerów. Rozwój sytuacji w Ukrainie jest nieustannie monitorowany w celu oceny i dostosowania wszelkich nowych środków bezpieczeństwa zgodnie z wymaganiami. W przypadku jakichkolwiek ataków, Glovo natychmiast przerwie działalność, a wszyscy kurierzy będą zobowiązani do przestrzegania protokołów bezpieczeństwa. Na ten moment, godziny działalności platformy różnią się w zależności od miasta, tak by zachować zgodność z lokalnymi godzinami policyjnymi oraz Kijowem działającym między 10:00 a 18:00.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Glovo