W placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju można już zamówić kartę biometryczną Banku Pocztowego, która jest jedynym tego rodzaju narzędziem płatniczym w Polsce.
W Europie, do tej pory, z takiego rozwiązania mogli korzystać jedynie klienci jednej z francuskich instytucji finansowych. Karta aktualnie przeznaczona jest dla klientów instytucjonalnych, ale już w niedalekiej przyszłości planowane jest poszerzenie grona odbiorców także o klientów indywidualnych.
W największej w kraju sieci placówek własnych Poczty Polskiej, obejmującej 4,7 tys. urzędów i filii, klienci segmentu Mikroprzedsiębiorstw Banku Pocztowego mogą zamówić kartę biometryczną Banku Pocztowego SA. Karta biometryczna umożliwia dokonywanie płatności autoryzowanych za pomocą biometrycznej weryfikacji odcisku palca posiadacza karty.
W sieci Poczty Polskiej i działających w niej terminalach POS klienci mogą także dokonywać płatności taką kartą. Biometryczne rozwiązanie Banku Pocztowego wpisuje się w obraną przez Pocztę Polską strategię w kierunku rozwoju w obszarze cyfryzacji, poprzez udostępnianie kolejnych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
To rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo w każdej transakcji zbliżeniowej, niezależnie od kwoty, bowiem wymaga uwierzytelnienia biometrycznego. Przed realizacją płatności konieczne jest przyłożenie kciuka do specjalnego czujnika na awersie karty, w którym dochodzi do odczytu linii papilarnych. Jeżeli odcisk zgadza się z zakodowanym uprzednio wzorcem biometrycznym, zapali się zielona dioda potwierdzająca możliwość dokonania transakcji. Po zapisaniu wzorca biometrycznego odcisku palca nikt inny, poza prawowitym posiadaczem karty, nie może dokonać transakcji.
Co ważne, zaszyfrowany wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany jest wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie są przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Bank Pocztowy | Poczta Polska