Xiaomi chce zająć miejsce Apple’a na rynku smartfonów

Firma Xiaomi postawiła sobie ambitny cel zepchnięcia Apple’a z pozycji lidera największej marki smartfonów na świecie.

Xiaomi (logo) vs Apple (logo)

Założyciel i dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun powiedział na chińskiej platformie mediów społecznościowych Weibo, że firma skupi się w szczególności na najwyższym segmencie globalnego rynku smartfonów, starając się bezpośrednio rywalizować z Apple. Ma to wypełnić pustkę pozostawioną przez Huawei na rynkach zachodnich.

Huawei był wcześniej największym chińskim dostawcą smartfonów, zanim został zmuszony do wycofania się z rynku amerykańskiego. Lei wyjaśnił, że Xiaomi chce w ciągu trzech lat zostać największym na świecie sprzedawcą smartfonów.

„[Dążymy do] pełnego zrównania się z Apple’em pod względem jakości produktu i doświadczenia, a w ciągu najbliższych trzech lat stać się największą chińską marką high-end” – dodał Lei. Następnie opisał rywalizację z Apple w segmencie smartfonów z wyższej półki jako „wojnę życia i śmierci”, którą Xiaomi musi wygrać.

W czwartym kwartale 2021 roku Apple wyprzedził Vivo, stając się po raz pierwszy od sześciu lat najlepszą marką smartfonów w Chinach. Jednocześnie Apple stał się wiodącym dostawcą smartfonów na świecie, a co piąty sprzedawany smartfon to iPhone.

Podobnie jak wiele firm, Xiaomi przez ostatnie dwa lata borykało się z problemami z łańcuchem dostaw, co utrudniało rozwój firmy. Mimo to w drugim kwartale 2021 roku sprzedaż iPhone’ów Apple’a została po raz pierwszy na krótko prześcignięta przez Xiaomi.

Xiaomi podobno zamierza przyciągnąć więcej klientów, wyróżniając się na tle innych głównych chińskich marek smartfonów z Androidem, które również celują w lukratywny segment high-end firmy Apple, koncentrując się na doświadczeniu użytkownika. Będzie to oznaczać otwarcie 20.000 nowych sklepów detalicznych w Chinach w ciągu najbliższych trzech lat, dodając do 10.000 sklepów, które obecnie prowadzi w tym kraju. Firma zainwestuje również prawie 16 miliardów dolarów w badania i rozwój w ciągu najbliższych pięciu lat.

Powodzenia!

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: South China Morning Post | Macrumors