Początek ery niezrównanych treści — nowe studium ukazujące najważniejsze trendy w sektorze mediów i telewizji, które pozwolą przyciągnąć publiczność w 2022 r.
- Studium firmy konsultingowej The Future Laboratory i Sony pokazuje, jak szybko zmieniające się oczekiwania konsumentów będą zmieniać media i telewizję w 2022 r.
- Wydarzenia stacjonarno-cyfrowe, twórcy dostarczający materiały o studyjnej jakości, demokratyzacja narzędzi i zrównoważona ekologicznie produkcja filmowa to najważniejsze ze zmian, jakie w przyszłości czekają przemysł rozrywkowy.
Szybkie przechodzenie na rozwiązania cyfrowe sprawia, że media i telewizja wkraczają w okres eksperymentów i poszukiwań nowych pomysłów, mając bardzo mało zasad i ograniczeń. Dla konsumentów, którzy zyskują dostęp do mnóstwa nowych treści i wizji, jest to korzystne, ale dla branży rok 2022 będzie czasem ciężkiej próby — pokazuje raport firm The Future Laboratory i Sony.
Zamówione przez Sony Professional Solutions Europe studium „Media & Broadcasting Futures” (Przyszłość mediów i telewizji) zawiera spostrzeżenia i opinie europejskich ekspertów z branży.
Wskazuje też cztery rysujące się trendy, które kształtują rynek i tworzą „nową wyjątkowość” w branży eventowej, mediach i telewizji:
- Nowa fala wydarzeń stacjonarno-cyfrowych, które zapewnią prawdziwie globalne, wspólnotowe, intensywne przeżycia. Dzięki wirtualnym przestrzeniom powstałym w czasie pandemii i napędzanym rozwojem telefonii komórkowej 5G wykształca się nowa, uwolniona od fizycznych ograniczeń, hybrydowa przyszłość, która przyciągnie nową publiczność. Hybrydowe, wciągające technologie otworzą przed mediami i telewizją nowe możliwości społecznościowe, ponieważ konsumpcja rozrywki przeniesie się z wymiaru domowego do wspólnotowego.Aby w pełni wykorzystać najnowsze rozwiązania — takie jak technologie VR czy „cyfrowe bliźniaki” — trzeba projektować produkty, usługi i sprzęt z uwzględnieniem tych nowych realiów.
- Nowa fala twórców odkrywa nowe metody produkcji — wytyczając drogę do świata mediów, w którym potrzebne narzędzia są dostępne dla każdego. Demokratyzacja tworzenia i publikowania treści oznacza, że pojawia się więcej historii opowiadanych przez twórców bez żadnego formalnego wyszkolenia, zgodnie z ich wizją i w wybranych przez nich formatach i stylach, które przesuwają kolejne granice. Ta zdecentralizowana przyszłość mediów prowadzi do rozwoju trzech mikrotrendów: wspierania społeczności twórców, szerszego wykorzystania studiów telewizyjnych i powstawania intuicyjnej technologii, eliminującej konieczność posiadania szerokiej, specjalistycznej wiedzy.
- W nowej erze mediów i telewizji ludzie będą robić więcej, wykorzystując więcej, i używać najnowszych technik cyfrowych, jakie przyjęły się w czasie lockdownu. Chociaż producenci i stacje telewizyjne, pragnąc przetrwać pandemię, chętniej wdrażali techniki cyfrowe, takie jak systemy chmurowe czy sztuczna inteligencja – to te zoptymalizowane rozwiązania mają jeszcze więcej zalet dla widzów. Elastyczne, cyfrowe rozwiązania będą coraz ważniejsze w produkcji medialnej. Doprowadzi to do połączenia dwóch elementów: inteligentnych procesów, które wykorzystują potencjał sztucznej inteligencji, analityki i automatyki jako motoru twórczej współpracy, oraz wirtualnej produkcji, zwiastującej nową erę pod znakiem elastyczności, płynności i szybkości.
- Nieodłączną cechą marek staną się świadectwa wymiernych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju: Biorąc pod uwagę najnowszy raport Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu i COP26, miejsce nieaktualnych obietnic i okazywania wartości zastąpi nowe, całościowe podejście do zrównoważonego rozwoju. Wykreuje ono przyszłość, w której jedną z fundamentalnych praktyk rynkowych stanie się troska o środowisko i pokazywanie działań na jego rzecz. Ludzie stale domagają się od firm transparentności. Podmioty wykorzystujące zasoby do produkcji najnowszego sezonu bardzo popularnego serialu na platformie streamingowej nie są tu wyjątkiem. W miarę wykształcania się nowych, ogólnobranżowych standardów zrównoważonego rozwoju media i stacje telewizyjne będą starały się wspólnie rozwiązywać problemy, które wymagają działań międzybranżowych.
Marki różnej wielkości zaczęły rozumieć, jak ważne jest wyprzedzanie trendów. Za przykład może posłużyć sieć Ōma Cinema z Paryża, która prezentuje nową, radykalnie zmienioną wizję wnętrza kina, licząc na połączenie intymności domu ze skalą kinowych doznań. Inny przykład to narzędzie do tworzenia gier wideo Unreal Engine, dzięki któremu producenci serialu „The Mandalorian”, dostępnego na platformie Disney+, mogli eksperymentować z nowymi narzędziami i metodami.
„Media i przemysł rozrywkowy znajdują w centrum pionierskich technologii, które wyznaczają granice tego, co możliwe”, mówi Adam Fry, dyrektor działu w Sony Professional Solutions. „Firma Sony od ponad 50 lat pełni rolę kompleksowego dostawcy współpracującego ze specjalistami z rynku. Cieszymy się, że możemy się dzielić spostrzeżeniami o tym, »dokąd teraz« będą podążać zarówno oni sami, jak i ich publiczność”.
Dowiedz się więcej o studium „Media & Broadcasting Futures”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Sony Polska