Apple z 34 proc. udziałem na rynku słuchawek w USA

Firma Apple wciąż ma mocną pozycję lidera i już w kolejnym roku zdominowało amerykańskim rynek słuchawek.

Apple zdominowało rynek słuchawek w USA (2021)

Kiedy Apple wprowadziło słuchawki AirPods wraz z iPhone’em 7 i 7 Plus we wrześniu 2016 roku, reakcje były wówczas w najlepszym razie mieszane. Podczas gdy wiele osób było pod wrażeniem technologii stojącej za pierwszymi prawdziwymi bezprzewodowymi słuchawkami Apple’a, ich projekt spotkał się z dużą krytyką, a w internecie było mnóstwo żartów na temat wyglądu, ceny i ogólnej atrakcyjności słuchawek.

Pięć lat później jasne jest, że to Apple ma powody do radości, ponieważ AirPodsy, teraz już w trzeciej generacji (AirPods 3), są prawdopodobnie najpopularniejszymi słuchawkami na świecie.

Dan Ives, analityk z Wedbush, szacuje, że AirPodsy generują wartość 20 miliardów dolarów rocznie i są na dobrej drodze do sprzedaży w tym roku w liczbie 100 milionów sztuk.

Według Global Consumer Survey Statista, Apple jest najpopularniejszą marką słuchawek w USA, a konkurencja jest bardzo daleko w tyle. Po zapytaniu 4220 dorosłych Amerykanów o ich osobiste słuchawki, Statista ustalił, że 34,4 procent respondentów korzystało z jednego z produktów Apple’a, a na drugim miejscu znalazły się należące do Apple’a słuchawki Beats z 15,3 procentami.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista