W ciągu zaledwie 3 miesięcy słowna gra internetowa „Wordle” osiągnęła aż 45 milionów wizyt miesięcznie!
Sześcioliterowe angielskie wyrazy R A P I D
(nagle) oraz V I R A L
byłyby całkiem dobrymi słowami początkowymi w grze, gdybyś grał rundę w Wordle. Jak pokazują najnowsze dane dostarczone przez serwis Statista (przez Similarweb), jeśli jeszcze nie słyszałeś o grze, to jest to coraz bardziej prawdopodobne, że będziesz w mniejszości.
Zaledwie w październiku zeszłego roku Wordle – internetowa gra polegająca na zgadywaniu 6-literowych słów, z nowym wyzwaniem dostępnym codziennie, notowała mniej niż 5000 odwiedzin miesięcznie na swojej stronie internetowej. Trzy miesiące poźniej – do stycznia 2022 roku ruch wzrósł do ponad 45 milionów, zanim jeszcze miesiąc się skończył.
To wzrost o ponad 900 000% w mniej niż cztery miesiące.
Ten gwałtowny wzrost do viralowego hitu nie pozostał niezauważony i okazał się okazję życia dla jednego człowieka – Josha Wardle’a, który stworzył tę grę, aby grać ze swoją żoną. Chociaż dokładna kwota nie została ujawniona, The New York Times ogłosił w poniedziałek, że przejął Wordle od stwórcy za „niską siedmiocyfrową” cenę – czyli na pewno za ponad 1 mln dolarów.
Jeśli jesteś już uzależniony od gry, najwyraźniej nie musisz się martwić. NYT powiedział w komunikacie prasowym, że tytuł pozostanie bezpłatny dla nowych i istniejących graczy, a format nie zostanie zmieniony. D O B R Z E
!
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista