Apple stara się zatrzymać dystrybucję filmu akcji zatytułowanego „Apple-Man”, obawiając się, że konsumenci mogą sądzić, że film jest powiązany z gigantem technologicznym z Cupertino.
W 2020 roku ukraiński reżyser Vasyl Moskalenko zakończył udaną kampanię na Kickstarterze dla swojego niezależnego filmu akcji Apple-Man. Film opowiada historię superbohatera, który ma moc lewitowania jabłek — owoców.
Teraz, gdy film wchodzi do postprodukcji, Apple rozpoczął proces zablokowania pierwszego na świecie filmu o superbohaterach i o zdrowym stylu życia, zanim dotrze do konsumentów. Według twórcy filmu, Apple złożył przeciwko niemu 467-stronicowy pozew, stwierdzając, że konsumenci mogą sądzić, że Apple-Man jest „skojarzony, zatwierdzony, popierany lub dostarczany przez Apple”.
Moskalenko zauważa, że jego film został zatwierdzony przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Apple próbuje teraz odrzucić wniosek o rejestrację znaku towarowego.
„Jeśli moja rejestracja zostanie odrzucona, nie ma gwarancji, że Apple nie zażąda usunięcia mojego filmu po jego wydaniu” – powiedział Moskalenko dla iPhone in Canada. „Właściwie wygląda to na zastraszanie znaków towarowych (…) Nadal mam nadzieję, że ta sytuacja to tylko nieporozumienie. Jestem otwarty na negocjacje i mam nadzieję, że uda nam się rozwiązać ten spór”.
Przeczytaj również:
Apple ma historię wkraczania na drogę sądową, gdy wierzy, że jego znaki towarowe są naruszane. Na przykład w 2017 roku Apple pozwał szwajcarski konglomerat zegarków Swatch za hasło „Tick different” na określonych modelach zegarków, co według Apple jest nawiązaniem do kampanii reklamowej „Think different” z lat 90.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple Insider