„Kwantechizm 2.0” – nie tylko o fizyce kwantowej i to w prostych słowach

W nowym wydaniu książki „Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi” Andrzeja Dragan w humorystyczny i zrozumiały sposób tłumaczy czym jest teleportacja kwantowa czy teoria względności.

Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi

Najnowsze wydanie książki „Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi” Andrzej Dragana debiutuje nakładem wydawnictwa Otwarte. W tej edycji znalazł się nowy rozdział o przełomowym wyjaśnieniu zjawisk kwantowych przez Ekerta i Dragana.

Wyobrażenia o wszechświecie formułowane od wieków okazały się zbiorem przybliżeń lub nonsensów. Mówienie z pewnością o czymkolwiek jest więc, jak pisze autor tej książki, nie tylko bezczelnością, ale – co gorsza – nietaktem. Coraz lepiej poznajemy prawa rządzące rzeczywistością – nie przez ustanawianie świętych prawd, ale ich skuteczne podważanie. Wizja świata, która dzięki temu zaczęła się rysować, jest dogłębnie szokująca.

By ją nam przybliżyć, Andrzej Dragan w jasny i klarowny sposób objaśnia niezwykłe wnioski wynikające z przełomowych teorii Einsteina oraz najbardziej zaskakujące prawa mechaniki kwantowej, a także przedstawia własny, nowy i rewolucyjny model łączący je ze sobą. Do tego wszystkiego tłumaczy, dlaczego kury nieustannie ruszają głowami, czemu mrówki nie galopują, a dinozaury nie narzekałyby, że doba ma jedynie 24 godziny (oczywiście gdyby umiały mówić i rozumiały koncepcję czasu).

O autorze

Prefosor Andrzej Dragan jest laureatem kilkudziesięciu nagród za działalność naukową, ale też fotograficzną, filmową i muzyczną. W młodości był znanym crackerem (osobą łamiącą zabezpieczenia programów), przejechał całą Europę autostopem, a obecnie, jako pracownik naukowy, forsuje niezwykle odważne teorie fizyczne.

W kwietniu 2021 r. wraz z prof. Arturem Ekertem opublikował w prestiżowym New Journal of Physic pracę, w której w jednym spójnym modelu połączyli fundamentalne postulaty mechaniki kwantowej ze szczególną teorią względnością po raz pierwszy w historii dowodząc, jak jedne prawa wynikają z drugich. Jeśli mają rację, może to oznaczać największą rewolucję w świecie nauki od czasu ogłoszenia rewelacji Einsteina! I na kartach tej książki wytłumaczył ją z taką łatwością, jakby relacjonował spotkanie z kolegami.

Jego nagranie z TEDx, gdzie ogłaszał śmierć starej fizyki i na którym, przy tablicy, tłumaczył fundamentalne zasady mechaniki kwantowej obejrzało ponad milion osób.

Jako fotograf stworzył nowatorską technikę obróbki fotograficznej nazywanej obecnie „efektem Dragana”.

źródło: Wydawnictwo Otwarte