Liczba aplikacji i gier mobilnych wagi ciężkiej – czyli takich, których przychody przewyższają 100 mln dolarów stale rośnie!
Nowy raport App Annie – State of Mobile 2022 – ujawnił stale rosnącą pulę aplikacji wagi ciężkiej – tych, które generują ponad 100 milionów dolarów rocznych wydatków konsumentów. W 2021 roku było ich aż 233 – z czego 174 to były gry, a 59 aplikacje mobilne.
To oznacza wzrost o 132 sztuki w ciągu zaledwie 4 lat – od 2017 roku. W tym samym okresie w kinach było tylko 38 filmów o tej samej światowej skali kasowej – chociaż jest nie jest to tak samo reprezentatywne dla zmagań przemysłu filmowego podczas pandemii, jak w przypadku powstawania i popularności aplikacji.
Według raportu w zeszłym roku w sklepach z aplikacjami wydano 170 miliardów dolarów, co odpowiada ponad 320.000 dolarów za minutę. Wraz z tym wzrostem reklamodawcy przeznaczyli 295 miliardów dolarów na reklamy mobilne w 2021 roku.
Jak stwierdzono w raporcie: „Ulepszona łączność, rozmiar ekranu i sprzęt sprawiły, że korzystanie z najlepszych aplikacji i gier w podróży stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Konsumenci w konsekwencji przenieśli część wydatków na urządzeniach mobilnych, traktując je zarówno jako konsolę do gier i narzędzie do zarządzania swoim życiem”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: App Annie | Statista