TikTok trzecią największą siecią społecznościową w 2022 roku?

Najnowsze dane wskazują, że TikTok to trzecia co do wielkości sieć społecznościowa na świecie, tuż za Facebookiem i Instagramem.

Estymowana miesięczna liczba użytkowników sieci społecznościowych na świecie w 2022 roku (wg platform)
Estymowana miesięczna liczba użytkowników sieci społecznościowych na świecie
w 2022 roku (wg platform) | Insider Intelligence (eMarketer)

Firma Insider Intelligence (wcześniej znana jako eMarketer) przewiduje, że TikTok osiągnie 755 mln użytkowników miesięcznie w 2022 roku, po wzroście o 59,8% w 2020 roku, a następnie o 40,8% w 2021 roku. Facebook odnotował 2,91 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie po odnotowaniu wzrostu o 6% rok do roku. A ostatnio pracownicy Instagrama ujawnili, że sieć przekroczyła 2 miliardy użytkowników miesięcznie, w porównaniu z 1 miliardem użytkowników miesięcznie zgłoszonym w czerwcu 2018 roku.

Jednak prognoza Insider Intelligence odwołuje się do własnych prognoz na 2022 roku, które wykorzystują nieco inny zestaw obliczeń. Firma ma własną definicję miesięcznego aktywnego użytkownika, która może różnić się od definicji każdej analizowanej firmy. Na przykład zlicza tylko użytkowników, którzy logują się co najmniej raz w miesiącu, konsekwentnie w ciągu roku kalendarzowego, i próbuje usunąć fałszywe konta ze swoich szacunków. Ma to na celu zapewnienie klientom bardziej spójnego porównania danych dotyczących wszystkich platform.

Według szacunków firmy Facebook osiągnie 2,1 miliarda użytkowników miesięcznie w 2022 roku, a Instagram 1,28 miliarda użytkowników. TikTok miałby znaleźć się za nimi z 755 milionami użytkowników miesięcznie, przed Snapchatem i Twitterem.

Estymowana miesięczna liczba użytkowników sieci społecznościowych na świecie
w 2022 roku (wg platform) | Insider Intelligence (eMarketer)

TikTok od kilku lat szybko się rozwija

Firma Sensor Tower zajmująca się analizą aplikacji poinformowała, że ​​aplikacja z krótkimi klipami wideo przekroczyła już 2 miliardy pobrań w sklepach App Store i Google Play w pierwszym kwartale 2020 roku. Osobny raport App Annie wykazał później, że TikTok odnotował wzrost o 325% w 2020 roku, a średni miesięczny czas spędzany w aplikacji przez użytkownika również rósł szybciej niż w jakiejkolwiek innej aplikacji — w tym o 65% w Stanach Zjednoczonych – przewyższając Facebooka.

W lipcu 2021 roku Sensor Tower zauważył, że TikTok (w tym siostrzana aplikacja Douyin w Chinach) stał się pierwszą aplikacją mobilną spoza Facebooka – teraz Meta (poza grami), która osiągnęła 3 miliardy pobrań na całym świecie w App Storze i Google Play, podczas gdy wydatki konsumentów w TikToku przekroczyły 2,5 USD miliardów na całym świecie. Dzięki temu aplikacja znalazła się w towarzystwie tylko garstki innych aplikacji, które osiągnęły ten kamień milowy, w tym Tinder, Netflix, YouTube i Tencent Video.

Podczas gdy inne firmy przewidywały, że miesięczna baza aktywnych użytkowników TikTok osiągnie 1 miliard w 2021 roku, prognoza Insider Intelligence jest nieco bardziej konserwatywna ze względu na swoją metodologię.

W wyniku swojego wzrostu udział TikToka w ogólnej liczbie użytkowników sieci społecznościowych również rośnie. Według prognozy Insider Intelligence TikTok po raz pierwszy przekroczy 20% udziału i zbliży się do jednej czwartej udziału do 2024 roku.

Firma wskazała również, że nadal jest dużo miejsca na przyszły rozwój TikToka, ponieważ w przyszłym roku 3,57 miliarda ludzi będzie korzystać z aplikacji społecznościowej przynajmniej raz w miesiącu.

źródło: TechCrunch | Insider Intelligence