Minecraft wyświetlono ponad bilion razy na YouTubie

YouTube ogłosił, że filmy dotyczące popularnej na całym świecie gry „Minecraft” zostały obejrzane na platformie już ponad bilion razy.

Minecraft: wyświetlony ponad bilion razy na YouTube

Od momentu pojawienia się pierwszego filmu z Minecraftem na YouTube w 2009 roku, twórcy przygotowujący treści na temat gry stali się jedną z największych społeczności na platformie i stanowią bardzo ważną część stale rozwijającego się ekosystemu. Minecraft był zarówno najczęściej oglądaną grą, jak i tą graną na żywo na YouTube w 2020 roku. Obecnie treści związane z Minecraftem tworzy ponad 35 000 kanałów z ponad 150 państw. Aby to uczcić, YouTube stworzył animowany film 3D osadzony w świecie Minecrafta, pokazujący kluczowych twórców i najważniejsze momenty dla społeczności z całego świata. 

„Twórcy gier są niezwykle ważną częścią społeczności YouTube” — powiedziała Susan Wojcicki, CEO, YouTube. – „Twórcy na całym świecie tworzą własne atrakcyjne treści z Minecraftem. Uwielbiamy pokolenie budowniczych stworzonych przez Minecraft i YouTube i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co będzie dalej”.

„Całą karierę zawodową jestem związany z branżą gier i to niesamowite obserwować, jak wzrosła popularność Minecrafta od czasu pojawienia się tej gry na rynku” – powiedział Ryan Wyatt, Global Head of Gaming, YouTube. – „Pamiętam, jak pracowałem z YouTuberem SeaNanners w Machinima, kiedy po raz pierwszy zagrał w Minecrafta i udostępnił to na YouTube –  już wtedy zainteresowanie grą było ogromne. To niesamowite, że z roku na rok wciąż rośnie. Minecraft od wielu lat jest najchętniej oglądaną grą, a to, że treści z nim związane zostały obejrzane już bilion razy jest ogromnym sukcesem. Gratuluję Mojang, Microsoft i całej społeczności graczy na YouTube!”

YouTube świętuje osiągnięcie biliona wyświetleń filmów o grze Minecraft na wiele sposobów. Po pierwsze przedstawia zupełnie nowy animowany film, który uwiecznia kluczowe momenty i twórców tworzących treści o grze na platformie na przestrzeni lat. 

Po drugie, zespół YouTube Culture & Trends stworzył specjalną stronę poświęconą Minecraftowi. Zawiera ona wizualizację danych dotyczących głównych trendów, twórców i filmów wraz z serią artykułów badających globalny wpływ twórców grających w Minecrafta na YouTube. Więcej można się dowiedzieć na YouTube’s Culture & Trends tutaj.

YouTube nawiązał również współpracę z Minecraft, aby udostępnić pakiet skórek –  YouTube Creator Skin Pack, który składa się ze specjalnie zaprojektowanych awatarów prezentujących najlepszych twórców Minecraft na YouTube. Pakiet skórek jest darmowy i będzie dostępny do pobrania przez rok w Minecraft Marketplace. Awatary te bazują na prawdziwych głosach twórców i ich podobiznach oraz pojawią się również w nowym intro dla mapy Caves & Cliffs Explorer (dostępność od 21 grudnia). Oficjalne szczegóły dotyczące pakietu skórek można zobaczyć na stronie głównej Minecraft tutaj.

Na Instagramie, twórcy YouTube, w tym między innymi MsMunchie i ZHC, CaptainSparklez, iHasCupquake, Bajan Canadian, Frost Diamond, Fuze III, TommyInnit przejmą konto @YouTube na całodniową akcję nazwaną hasztagiem #MinecraftMuseum. Wybrani twórcy będą kuratorami swoich własnych „eksponatów”, kolekcji ich ulubionych wspomnień z Minecrafta i momentów z życia społeczności.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: YouTube