Firma Philip Morris Internationa rozbudowuje ofertę bezdymnych produktów alternatywnych do papierosów i przedstawia na polskim rynku nowy system podgrzewania tytoniu: lil SOLID 2.0.

PRODUKT PRZEZNACZONY JEST DLA OSÓB PEŁNOLETNICH!
Informacje podanie w poniższym artykule pochodzą z informacji prasowej producenta. Przypominamy, że jest to wyrób tytoniowy, powoduje uzależnienie i szkodzi zdrowiu!
Jest to jednoczęściowe urządzenie podgrzewające tytoń bez jego spalania. Nie wydziela zapachu dymu papierosowego ani popiołu, a liczba oraz stężenia emitowanych przez nie substancji szkodliwych i potencjalnie szkodliwych są znacznie niższe niż podczas palenia papierosa. Urządzenie pozwala na użycie kolejno 3 wkładów tytoniowych z rzędu oraz do 25 wkładów na pełnym naładowaniu baterii (w zależności od warunków użytkowania oraz cyklu życia baterii). lil SOLID 2.0 opracowała południowo-koreańska firma KT&G. Produkt dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych.
lil SOLID 2.0 to drugi produkt bezdymny w portfolio PMI w Polsce. Pierwszym był opracowany przez PMI system podgrzewania tytoniu IQOS. Najlepszą rzeczą, jaką może zrobić dorosły palacz, jest całkowite rzucenie palenia tytoniu. W rzeczywistości wielu palaczy nie rzuca palenia. Koniecznie jest więc zastosowanie szeregu alternatywnych rozwiązań w celu zmniejszenia liczby osób palących.
Oferowany przez PMI lil SOLID 2.0, podobnie jak IQOS, jest alternatywą dla tradycyjnych papierosów i jest przeznaczony wyłącznie do tych pełnoletnich palaczy, którzy w przeciwnym wypadku dalej paliliby papierosy lub korzystali z innych produktów z nikotyną. Urządzenie lil SOLID 2.0 wykorzystuje technologię podgrzewania indukcyjnego, podgrzewając wkład tytoniowy poprzez igłę grzewczą w urządzeniu. Metoda indukcji pozwala na równomierne podgrzewanie wkładu na całej długości igły. Podczas podgrzewania tytoniu urządzenie wydziela aerozol z nikotyną, który nie ma nieprzyjemnego zapachu dymu z papierosów.
W ramach trwającej transformacji biznesowej Philip Morris International stawia na rozwój produktów bezdymnych, o potencjale mniejszej szkodliwości i obniżonego ryzyka w porównaniu z paleniem papierosów. Dotychczas (stan na grudzień ub. roku) firma zainwestowała ponad 8 mld dolarów w badania naukowe, rozwój technologiczny i komercjalizację takich produktów, zatrudniając w tym celu ponad 400 naukowców i ekspertów z obszaru badawczo-rozwojowego (B+R). Za swoje innowacje w obszarze technologii bezdymnych PMI otrzymał już 1 300 patentów ze strony 5 największych urzędów patentowych na świecie. Jest też jedyną firmą z branży tytoniowej na liście TOP50 firm z największą liczbą patentów, autorstwa Europejskiego Biura Patentowego (EPO).

Wprowadzenie nowego produktu do podgrzewania tytoniu na polski rynek ma pomóc w przyspieszeniu globalnego celu firmy PMI, jakim jest przyszłość wolna od dymu papierosowego. Jak dotąd na flagowy, bezdymny produkt firmy PMI – system podgrzewania tytoniu IQOS, dostępny na 70 rynkach na świecie – przeszło ponad 14,9 mln osób, które zaprzestały palenia papierosów (stan na 30 września 2021 r.). Do końca 2025 roku PMI chce osiągnąć wynik 40 mln użytkowników swoich produktów bezdymnych, którzy w przeciwnym wypadku dalej paliliby papierosy.
lil SOLID 2.0 nie jest produktem wolnym od ryzyka. W wyniku podgrzewania tytoniu urządzenie wydzielany aerozol z nikotyną, która jest substancją silnie uzależniającą. W przypadku osób korzystających z wyrobów nikotynowych zawsze najlepszym wyborem jest całkowite zerwanie z nałogiem. Dla osób, które tego nie robią, przejście na bezdymny produkt alternatywny do papierosów jest lepszą decyzją niż dalsze palenie papierosów.
Specyfikacja urządzenia lil SOLID 2.0
kolorystyka | Cosmic Blue (Niebieski) Stone Grey (Ciemny szary) |
waga | 84 gramy |
długość działania przy pełnym naładowaniu | do 25 wkładów tytoniowych (w zależności od warunków użytkowania oraz cyklu życia baterii) |
długość podgrzewania jednego wkładu | do 5 minut lub do 14 zaciągnięć |
czas do pełnego naładowania baterii | 2 godziny |

źródło: informacja prasowa

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.