Światowy Dzień AIDS: Pomóż (RED) pokonać AIDS

Dowiedz się więcej o współpracy firmy Apple i funduszu (RED) na rzecz AIDS, która od 15 lat pomaga w walce z globalnym kryzysem światowym.

Pomóż (RED) pokonać AIDS

Od 2006 roku klienci Apple’a pomogli uzbierać prawie 270 milionów dolarów na walkę z AIDS. Pieniądze trafiły do społeczności najbardziej potrzebujących pomocy i zostały przeznaczone na profilaktykę, testy, doradztwo oraz leczenie.

Pandemia COVID-19 przyniosła nowe trudności w zapewnianiu dostępu do usług medycznych związanych z HIV i AIDS. Dlatego 100% zysków ze sprzedaży spełniających wymagania produktów (PRODUCT)RED zostanie przekazane do puli globalnego funduszu przeznaczonej na walkę z COVID-19.

W tym roku klienci Apple’a mogą wspomóc inicjatywę na jeszcze więcej sposobów. Do serii (PRODUCT)RED dołączyli między innymi iPhone 13 i Apple Watch Series 7 oraz akcesoria takie jak słuchawki Beats i breloki AirTag.

W akcji można wziąć udział także poprzez Apple Pay. Od 30 listopada do 6 grudnia 2021 roku Apple przeznaczy na (RED) 1 dolara za każdą płatność Apple Pay w swoich sklepach, online i w aplikacji mobilnej Apple Store.

Międzynarodowe działania na rzecz walki z AIDS przynoszą rezultaty

Łatwiejszy dostęp do ratujących życie leków sprawił, że łączna liczba zgonów związanych z chorobą spadła o 64% w porównaniu do szczytowego okresu w 2004 roku. Na świecie rodzi się też każdego dnia dwie trzecie mniej dzieci z HIV niż w 2000 roku.

HIV i AIDS w dalszym ciągu dotykają w większości kobiety, które stanowią ponad połowę z 38 milionów chorych na całym świecie. W Afryce Subsaharyjskiej 63% osób nowo zakażonych HIV w 2020 roku to kobiety i dziewczynki.

Zaczynamy od podstaw, zapewniając każdej ciężarnej kobiecie dostęp do testu na HIV — mówi Luisa Engel, szefowa działu strategii i działania w (RED). Dzieci, które rodzą się bez HIV, trzeba objąć ciągłymi działaniami edukacyjnymi i profilaktycznymi przez cały okres dojrzewania i dorosłość (…) Zapobieganie AIDS wśród młodych ludzi odgrywa kluczową rolę w zwalczaniu choroby.

Dlatego fundusz zapewnia kobietom profilaktykę, testy, konsultacje, programy leczenia i usługi zdrowotne w zakresie zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego. Luisa Engel, która stoi na czele działu strategii i działania w (RED), nazywa takie podejście „etapowym”.

Kolejny cel: walka z COVID-19

Teraz ludzie dotknięci HIV muszą zmagać się z jeszcze jedną pandemią. Oznacza to masy ludzi z deficytem odporności, którzy obawiają się koniecznych dla nich wizyt w szpitalach ze względu na ryzyko infekcji koronawirusem – mówi Engel. Jeśli nie mają oni dostępu do lekarstw antyretrowirusowych, chorują. A im bardziej chorują, tym bardziej są podatni na zakażenie oportunistyczne i na COVID-19.

Ratuj życie płacąc za pomocą Apple PAy

Dochody ze sprzedaży produktów (PRODUCT)RED pomogły opłacić niezbędny sprzęt i usługi medyczne, jak na przykład dodatkowe ustalanie kontaktów zakaźnych w RPA, sprzęt ratunkowy w Ghanie czy motory do dostarczania lekarstw na HIV społecznościom w Zambii, które straciły dostęp do opieki medycznej przez COVID-19.

Co jeszcze możesz zrobić?

Możesz też pomóc w promowaniu akcji, instalując na swoim Apple Watchu jedną z sześciu tarcz pasujących do paska edycji (PRODUCT)RED. Tarcze są dostępne za darmo na stronie apple.com/product-red.

Tarcze (PRODUCT)RED dla zegarków Apple Watch
Tarcze (PRODUCT)RED dla zegarków Apple Watch

To sytuacja kryzysowa, o której nie wolno nam zapomnieć – mówi Engel. Celem (RED) jest nie tylko zebranie funduszy, lecz także budowanie świadomości i sprawienie, by ludziom łatwiej było zaangażować się w pomoc.

Część z zysków ze sprzedaży każdego produktu (PRODUCT)RED jest przekazywana na globalny fundusz na rzecz walki z AIDS. Od teraz do 31 grudnia 2021 roku połowa środków trafiać będzie do puli globalnego funduszu na rzecz walki z COVID-19, aby złagodzić skutki COVID-19 w zwalczaniu AIDS.

Maksymalna suma dotacji wynosi milion dolarów. Dotacje zasilają pulę globalnego funduszu przeznaczonego na walkę z AODS i COVID-19.

źródło: Apple Polska