Po TikToku, kilka dużych firm technologicznych upodobało sobie krótkie formaty wideo – teraz przyszedł czas na kolejną próbę, tym razem przez serwis streamingowy Spotify.
Serwis Instagram oferuje Reels, YouTube oferuje YouTube Shorts, a nawet Netflix i Snap mają swoje odmiany krótkich treści wideo. Teraz Spotify szykuje się do walki. Gigant strumieniowego przesyłania dźwięku potwierdził, że obecnie testuje nową funkcję Discover (Odkrywaj) w swojej aplikacji. Jest to pionowy kanał z teledyskami do przewijania, polubienia lub pominięcia. Discover to czwarta karta na pasku nawigacyjnym na dole, umieszczona między stroną główną a wyszukiwarką.
Użytkownik Twittera Chris Messina powiedział serwisowi TechCrunch, że po raz pierwszy znalazł tę funkcję w wersji beta na TestFlight Spotify pod iOS-a. Porównał Discover do „okrojonej wersji” TikToka.
Po dotknięciu przycisku Discover na pasku nawigacyjnym, otwiera się kanał wideo. Następnie można przesuwać palcem w górę i w dół, aby przeglądać posty, tak jak na TikToku. Można także dotknąć ikony serca, aby polubić zawartość. Messina zauważa, że można wyświetlić standardowy arkusz informacyjny utworu, stukając w menu z trzema kropkami. Spekulował również, że funkcja może wykorzystywać istniejący format Canvas Spotify.
TechCrunch potwierdził, że filmy odtwarzane w kanale pionowym w Discover są rzeczywiście istniejącymi filmami przesłanymi przez artystów. Spotify nie potwierdził tego jednak wprost. Platforma streamingowa odmówiła udostępnienia dodatkowych szczegółów na temat funkcji Discover, ale wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że bada ideę pionowego kanału wideo.
Rzecznik Spotify powiedział: W Spotify rutynowo przeprowadzamy szereg testów, aby poprawić komfort użytkowania. Niektóre z tych testów torują drogę dla naszego szerszego doświadczenia użytkownika, a inne służą jedynie jako ważna nauka. W tej chwili nie mamy żadnych dalszych informacji do przekazania w tej sprawie.
Wydaje się, że Spotify jest dopiero na wczesnym etapie opracowywania funkcji Discover. Jednak funkcja ta może nigdy nie zostać uruchomiona, podobnie jak Stories, które Spotify testował dla twórców w przeszłości.
Pomimo niepewności Spotify wkracza do i tak już konkurencyjnego segmentu krótkich formatów wideo. Dołącza do innych nowych ofert, takich jak funkcja Fast Laughs Netflixa, Spotlight Snapa i Idea Pins Pinteresta.
źródło: TechCrunch | iPhonehacks