Meta ma już 3,6 mld użytkowników każdego miesiąca

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wszystkich serwisów i komunikatorów mobilnych należących do Meta przekroczyła już 3,6 miliarda!

Liczba miesięcznych aktywnych użytkowników serwisów należących do Meta Inc.

Podczas dorocznej konferencji Connect, Facebook Inc. ogłosił zmianę nazwy na Meta Inc. – która jest teraz macierzystą firmą, do której należą Facebook, Instagram i WhatsApp. Nazwa została zmieniona w odpowiedzi na ostatnią sytuację imperium Zuckerberga, aby stworzyć metaverse, wyobrażony świat wirtualnej rzeczywistości, który według firmy „będzie hybrydą dzisiejszych internetowych doświadczeń społecznych, czasami rozszerzona na trzy wymiary lub rzutowana na świat fizyczny”.

Firma zwiększa swoją obecność w rzeczywistości wirtualnej po przejęciu producenta słuchawek Oculus w 2014 roku. Niedawne wydanie udanego zestawu słuchawkowego Oculus Quest 2 przełożyło się na udział w trzech czwartych rynku gogli XR w czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym kwartale 2021 roku.

Dopóki metaverse nie stanie się rzeczywistością, uwaga pozostanie jednak na płodnych platformach mediów społecznościowych firmy. W całej rodzinie aplikacji Meta Inc. ma obecnie 3,6 miliarda „aktywnych użytkowników miesięcznie”, które definiuje jako „zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Facebooka, Instagrama, Messengera i/lub WhatsAppa, którzy odwiedzili co najmniej jedną z tych aplikacji za pośrednictwem aplikacji na urządzenie mobilne lub za pomocą przeglądarki internetowej lub mobilnej w ciągu ostatnich 30 dni od daty pomiaru.”

Firma zaczęła raportować wskaźniki produktów rodzinnych w 2019 roku i nie udostępniała publicznie nowych danych użytkowników Messengera i Instagrama odpowiednio od 2017 i 2018 r. Ostatnia oficjalna informacja na temat statystyk WhatsApp miała miejsce w 1. kwartale 2020 roku, kiedy platforma trafiła na dwa miliardy użytkowników.

Wykres przygotowany przez serwis Statista pokazuje najnowsze dostępne informacje o tym, ile osób korzysta z każdego z narzędzi społecznościowych/komunikacyjnych Meta, przy czym główna platforma firmy – Facebook, nadal jest niekwestionowanym numerem jeden, pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników.

źródło: Statista