Dzisiaj, podczas corocznej konferencji Connect, Mark Zuckerberg podzielił się swoją wizją metaverse i roli, jaką firma obejmie w tworzeniu tej przyszłości.

Metaverse będzie społeczną, wirtualną przestrzenią 3D, gdzie będziemy mogli dzielić się wciągającymi doświadczeniami z innymi ludźmi, nawet jeśli nie będziemy mogli być razem osobiście – a także robić wspólnie rzeczy niedostępne w świecie fizycznym.
Jestem dumny z tego, co zbudowaliśmy do tej pory i jestem podekscytowany tym, co przed nami – wychodzimy poza to, co jest możliwe dzisiaj, poza ograniczenia ekranów, poza granice odległości i fizyki, w kierunku przyszłości, w której wszyscy będą mogli być ze sobą obecni, tworzyć nowe możliwości i doświadczać nowych rzeczy. To przyszłość, która wykracza poza jakąkolwiek firmę i która zostanie stworzona przez nas wszystkich – Mark Zuckerberg
Zuckerberg powiedział, że w tej chwili marka Facebook jest tak ściśle kojarzona z jednym produktem, że nie może reprezentować wszystkiego, czym się zajmuje i będzie zajmować w przyszłości. Nowa nazwa ma pomóc, aby firma była postrzegana i utożsamiana jako metaverse.
Wraz z wizją metaverse, przekazano dzisiaj również informację na temat postępów, jakich dokonała firma w niektórych kluczowych elementach technologii AR i VR.
- VR news: VR znajduje się w punkcie zwrotnym, wyznaczanym przez wydanie Quest 2. Gry przeżywają rozkwit, a wirtualna rzeczywistość staje się coraz bardziej społecznościowa, fitness staje się coraz istotniejszą branżą, a Facebook (Meta) pracuje nad kolejnymi sposobami wykorzystania VR jako narzędzia do pracy. Nadal inwestuje w społeczność programistów, tak, aby dalej mogli tworzyć i zarabiać na aplikacjach dzięki nowym narzędziom i funkcjom.
- Augmented Reality news Gdy VR osiąga punkt zwrotny, gigant inwestuje w niezbędną technologię i działania potrzebne do wprowadzenia na rynek w pełni funkcjonalnych okularów AR. Pracując nad sprzętem do tworzenia okularów AR, zbiera też treści, możliwości i społeczności, które mogą już dziś wzbogacić doświadczenia z Facebookiem i przygotować drogę do przyszłych okularów AR.
Odpowiadając na ten kluczowy, nowy rozdział dla firmy, Facebook oficjalnie zmienia swoją nazwę w Meta.

- Nowa marka oddaje to, w jakim kierunku zmierza firma oraz to jaką przyszłość pragnie współtworzyć.
- Zdecydowano się nazwać firmę Meta ponieważ oznacza to beyond (ponad, poza) oraz oddaje zobowiązanie do tego, aby budować technologie, które zabierają firmę ponad to, co cyfrowy świat umożliwia teraz.
- Zaprezentowano także nowe logo oraz kolor, który będzie towarzyszył nowej marce. Logotyp wykorzystuje niebieski gradient, nawiązując do dziedzictwa Facebooka. Logo zostało stworzone dla formatu 3D, a więc jego pełne doświadczenie będzie możliwe w metaverse.
- Więcej informacji na temat zmiany marki znajduje się na Design Blogu.

źródło: Facebook | Meta

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.