„Squid Game” pomógł się odbić Netfliksowi

Po ogromnych wzrostach podczas pierwszych miesięcy pandemii Covid-19, wzrost liczby płatnych abonentów netto w serwisie Netflix osiągnął szczyt w 2021 roku, ale to jeszcze nie koniec wzrostów!

Liczba nowych subskrybentów serwisu Netflix w 3Q od 2021 do 2021 roku
Liczba nowych subskrybentów serwisu Netflix w 3Q od 2021 do 2021 roku

Najnowsze wyniki kwartalne przerosły jednak oczekiwania, a w porównaniu z liczbą nowych abonentów w trzecim kwartale 2020 roku, w trzecim kwartale tego roku przybyło serwisowi 4,4 miliona subskrybentów na całym świecie – oznacza to podwojenie liczby użytkowników w porównaniu z 3. kwartałem 2020 roku, który był najsłabszym od 2012 roku.

Co takiego się stało, że spowodowało taki zwrot? Wydarzył się serial Squid Game. Oryginalna seria Netfliksa z Korei Południowej stała się największym hitem w historii serwisu strumieniowego. Z łatwością pobił rekord Bridgertonów, jeśli chodzi o liczbę osób, które obejrzały swerial w ciągu pierwszych 28 dni od premiery.

Według Netfliksa dwie trzecie subskrybentów obejrzało do tej pory przynajmniej część dystopijnego dramatu przetrwania – co odpowiada 142 milionom kont.

Netflix może czuć się dość pewnie w najbliższej przyszłości. Reed Hastings, współdyrektor generalny, skomentował: „Jesteśmy na niezbadanym terytorium. W czwartym kwartale pojawi się tak wiele treści, jakich nigdy nie mieliśmy, a przyszły rok również będzie wspaniały”.

Liczba nowych płatnych subskrybentów Netfliksa w 3Q od 2012 do 2021 roku (w mln):

2012201320142015201620172018201920202021
1,82,42,73,93,45,06,16,82,24,4

źródło: Netflix | Statista