Po ogromnych wzrostach podczas pierwszych miesięcy pandemii Covid-19, wzrost liczby płatnych abonentów netto w serwisie Netflix osiągnął szczyt w 2021 roku, ale to jeszcze nie koniec wzrostów!
Najnowsze wyniki kwartalne przerosły jednak oczekiwania, a w porównaniu z liczbą nowych abonentów w trzecim kwartale 2020 roku, w trzecim kwartale tego roku przybyło serwisowi 4,4 miliona subskrybentów na całym świecie – oznacza to podwojenie liczby użytkowników w porównaniu z 3. kwartałem 2020 roku, który był najsłabszym od 2012 roku.
Co takiego się stało, że spowodowało taki zwrot? Wydarzył się serial Squid Game. Oryginalna seria Netfliksa z Korei Południowej stała się największym hitem w historii serwisu strumieniowego. Z łatwością pobił rekord Bridgertonów, jeśli chodzi o liczbę osób, które obejrzały swerial w ciągu pierwszych 28 dni od premiery.
Według Netfliksa dwie trzecie subskrybentów obejrzało do tej pory przynajmniej część dystopijnego dramatu przetrwania – co odpowiada 142 milionom kont.
Netflix może czuć się dość pewnie w najbliższej przyszłości. Reed Hastings, współdyrektor generalny, skomentował: „Jesteśmy na niezbadanym terytorium. W czwartym kwartale pojawi się tak wiele treści, jakich nigdy nie mieliśmy, a przyszły rok również będzie wspaniały”.
Liczba nowych płatnych subskrybentów Netfliksa w 3Q od 2012 do 2021 roku (w mln):
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
1,8 | 2,4 | 2,7 | 3,9 | 3,4 | 5,0 | 6,1 | 6,8 | 2,2 | 4,4 |
źródło: Netflix | Statista