Lepsza treść zapewni lepsze wyniki w Google’u niż poprawki techniczne

Lepiej skupić się na poprawieniu zawartość strony internetowej, zamiast na poprawkach technicznych, aby odzyskać pozycje po ostatniej dużej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google.

Google Search Central – SEO Office Hours

Senior Webmaster Trends Analyst z Google’a John Mueller powiedział, że lepiej pracować nad poprawą treści swojej witryny, zamiast wdrażać poprawki techniczne, aby odzyskać pozycje po ostatniej dużej aktualizacji podstawowego algorytmu wyszukiwarki Google.

Jeśli zauważyłeś spadek pozycji w rankingu po aktualizacji podstawowego algorytmu wyszukiwarki Google, a na Twojej witrynie zmniejszył się ruch w wyniku zapytań z Google’a, to bardziej niż na techniczne aspekty swojej strony internetowej, zwróć większą uwagę na zawartość i zamieszczaną treść. Jest bowiem mało prawdopodobne, że możesz poprawić trafność swojej witryny, koncentrując się na poprawkach technicznych i zaniedbując zawartość strony.

Mówi o tym John Mueller z Google’a podczas spotkania Search Central (Centrum wyszukiwarki Google) SEO Office Hours zarejestrowanego 8 października 2021 roku.

Podczas spotkania online, właściciel witryny o nazwie Granit Doshlaku dołączył do sesji, aby zapytać o odzyskanie pozycji po aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki Google. Powiedział, że rozwiązał wszystkie problemy techniczne oraz te związane z doświadczeniem użytkownika, ale jego rankingi wciąż nie wróciły do ​​poziomu, który osiągał przed zmianą algorytmu. Wtedy Mueller sugeruje skupienie się na treści.

Sprawdź, jak dołączać do sesji w godzinach pracy Google Search Central?

John Mueller z Google o odzyskiwaniu pozycji po aktualizacji algorytmu

Wyznaczanie celów – po pierwsze oczekiwania dotyczące pozycji musza być realistyczne. Witryna dotknięta, w wyniku ostatniej aktualizacji podstawowego algorytmu wyszukiwarki Google nie odzyska automatycznie swoich poprzednich rankingów po poprawie trafności zapytań.

Dlaczego?

Ponieważ po zmianie treści Google będzie teraz postrzegać daną stronę jako „inną” stronę internetową. Google nie umieści jej z powrotem tam, gdzie była wcześniej, ponieważ witryna nie jest już porównywalna z poprzednią wersją.

Mueller wyjaśnia: Nie chodzi o to, że uznalibyśmy to za sytuację, w której trzeba coś naprawić. Ale jeśli chodzi o trafność, gdy pracujesz nad poprawą trafności swojej witryny, to masz inną witrynę – masz lepszą witrynę. Więc nie oczekuj, że Twoje pozycje powrócą do poprzedniego stanu, jakby problem został nagle naprawiony.

Oczywiste jest, że strona będzie się różniła od poprzedniej pod względem zawartości, więc trudno oczekiwać, że pozycje w rankingu powrócą do wcześniejszego stanu. Ale należy pamiętać, że poprawiona strona internetowa, to zawsze lepsza strona internetowa, która ma szansę na wyższe pozycje ze względu na trafność zapytań.

Może Cię zainteresować także: Open PageRank z aktualizacją na październik 2021 r.

Związek między treścią a trafnością witryny

Mueller zwrócił uwagę także na to, co wiąże się z poprawą trafności witryny. Wyjaśnia, że poprawa trafności to wysiłek całościowy, a nie coś, co można osiągnąć poprzez skupienie się na poszczególnych kwestiach. Najlepszym sposobem, aby Google postrzegał Twoją witrynę jako bardziej trafną, jest wprowadzenie pewnych istotnych zmian w treści.

Oprócz tego, o czym piszesz ważne jest, aby skupić się także na ogólnym znaczeniu samej witryny internetowej, może to obejmować także takie kwestie jak użyteczność tych treści, reklamy na stronie.

Zwykle oznacza to również, na czym skupia się treść, sposób, w jaki przedstawiasz dane zagadnienia, sposób, w jaki jasno pokazujesz użytkownikom, co kryje się za treścią. Na przykład, istotne jest także podawanie rzetelnych i wiarygodnych źródeł i wszystkich innych niuansów związanych z wiarygodnością i przydatnością danej treści.

Mueller dodaje, że poprawa doświadczenia użytkownika i zmiana wszystkiego wokół sposobu przekazywania treści na stronie może w pewnym stopniu pomóc.

Podkreśla jednak cały czas znaczenie pracy nad treścią, aby Google widziało Twoją witrynę jako lepszą niż wcześniej. Więc po prostu wchodź i zmieniaj wszystko wokół treści. Zastanów się, gdzie mogą znajdować się treści niskiej jakości, gdzie użytkownicy mogą być zdezorientowani, gdy przechodzą do twojej witryny — i czy to zamieszanie jest czymś, co możesz rozwiązać w przypadku problemów technicznych, zmian UX, a może rzeczywiście musisz zmienić niektóre treści, które prezentujesz?

Aby uzyskać więcej informacji, posłuchaj wypowiedzi Muellera na poniższym wideo:

źródło: Google | Search Engine Journal