Miliardy ludzi na całym świecie każdego miesiąca korzystają z serwisów należących Facebooka – sprawdź najnowsze dane dotyczące liczby użytkowników.
Wszystkie aplikacje Facebooka mają obecnie 3,5 miliarda „aktywnych użytkowników miesięcznie”, które definiowane są jako „zarejestrowani i zalogowani użytkownicy Facebooka, Instagrama, Messengera i/lub WhatsAppa, którzy odwiedzili co najmniej jeden z tych serwisów za pomocą aplikacji na urządzenie mobilne lub za pomocą przeglądarki internetowej lub mobilnej w ciągu ostatnich 30 dni od daty pomiaru.” W zeszłym tygodniu wiele z tych osób zostało pozostawionych bez dostępu do tych platform, ponieważ platformy Facebooka doświadczyły największej awarii od wielu lat, przynajmniej częściowo nie działały przez około sześć godzin.
Facebook zaczął raportować dane dotyczące swojej rodziny serwisów w 2019 roku, nie udostępniał publicznie danych dotyczących nowych użytkowników Messengera lub Instagrama odpowiednio od 2017 i 2018 roku. Ostatnie oficjalne dane dotyczące WhatsAppa pochodzą z 1. kwartału 2021 roku, kiedy platforma osiągnęła dwa miliardy użytkowników. W oparciu o dane reklamowe na Instagramie opublikowane w lipcu, liczba aktywnych użytkowników Instagrama w ciągu miesiąca może w tej chwili zbliżać się do 1,4 miliarda.
Powyższy wykres pokazuje najnowsze dostępne informacje o tym, ile osób korzysta z każdego serwisu społecznościowego i komunikatora Facebooka, przy czym główna platforma firmy nadal jest niekwestionowanym numerem jeden pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników.
Według oficjalnych źródeł zeszłotygodniowe „problemy z siecią” były odpowiedzialne za masowe wyłączenie wszystkich usług Facebook Inc., w tym Facebooka, WhatsAppa i Instagrama. Chociaż wszystko wróciło do normy, ten bezprecedensowy przestój doskonale ilustruje, jak bardzo świat stał się zależny od usług giganta technologicznego. Jak pokazuje wykres przygotowany przez serwis Statista, sam Facebook jest regularnie używany przez ponad jedną trzecią światowej populacji.
W 2020 roku Facebook osiągnął poziom 2,8 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi gigantyczny wzrost od momentu, gdy zaczął działać. W ciągu zaledwie dwunastu lat udział światowej populacji korzystającej z platformy mediów społecznościowych, założonej przez Marka Zuckerberga w 2004 roku, wzrósł z około pięciu procent w 2009 roku do około 36 procent w zeszłym roku. Liczby te wymagają jednak bliższego przyjrzenia się: wraz z błyskawicznym wzrostem liczby fałszywych wiadomości i dezinformacji w mediach społecznościowych, fałszywe konta i boty również stały się bardziej rozpowszechnione, wpływając na liczbę użytkowników. Według stanu na luty 2020 roku sam Facebook oszacował, że około 16 procent wszystkich aktywnych użytkowników miesięcznie było fałszywymi lub zduplikowanymi kontami.
Od 2004 roku Facebook Inc. stał się prawdziwym imperium internetowym, wywołując pozwy antymonopolowe i ścisłą kontrolę mediów. Firma jest właścicielem nie tylko Instagrama i WhatsAppa, ale także giganta rzeczywistości wirtualnej Oculus, Workplace, producenta inteligentnych głośników Portal i firmy Novi zajmującej się cyfrowym portfelem. Tylko w zeszłym roku przychody z reklam wyniosły ponad 84 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 15 miliardów dolarów w porównaniu do 2019 roku.
źródło: Statista | Facebook