Budżetowe okulary Nreal Air do rozszerzonej rzeczywistości

Nreal zaprezentował Nreal Air – niedrogie okulary do AR – głównie do oglądania telewizji i grania w gry na dużym ekranie w ruchu – mają wejść na rynek w grudniu 2021 r.

Okulary AR – Nreal Air

W tym tygodniu Nreal zaprezentował nową parę okularów do rozszerzonej rzeczywistości (AR) o nazwie Nreal Air. Okulary wyświetlają duży ekran tuż przed użytkownikiem, umożliwiając oglądanie filmów lub granie w gry, zapewniając wciągające wrażenia w podróży. Okulary Nreal Air są następstwem premiery zestawu słuchawkowego Nreal Light z zeszłego roku. Oba urządzenia wykorzystują wyświetlacze micro OLED, kabel do połączenia z urządzeniem i są zaprojektowane tak, aby wyglądały jak „normalne” okulary przeciwsłoneczne.

Nreal wprowadził pewne ulepszenia w modelu Light wydając Nreal Air. Wśród poprawek znalazły się: częstotliwość odświeżania 90 Hz i wysoka gęstość kolorów do 49 pikseli na stopień (PPD). Pole widzenia jest nieco mniejsze na 46 stopniach. Wyświetlacz jest jednak nadal duży, mierzy 130 cali (3,3 m) podczas oglądania z symulowanej odległości 3 metrów i 201 cali (5,1 m) podczas oglądania z odległości 6 metrów.

Nreal Air będzie kompatybilny z urządzeniami z systemem iOS i większością urządzeń z Androidem. Okulary Air są lżejsze, ważą zaledwie 77 g, co powinno sprawić, że będą wygodniejsze w noszeniu. W przeciwieństwie do zestawu słuchawkowego Light, w okularach Air nie ma kamer. Oznacza to, że nie ma śledzenia dłoni ani świadomości przestrzennej. Będziesz musiał sterować wyświetlaczem za pomocą aplikacji na podłączonym urządzeniu.

Okulary Nreal Air mają wejść na rynek w grudniu 2021 roku w Japonii, Chinach i Korei Południowej. Oczekuje się, że zestaw słuchawkowy pojawi się w Stanach Zjednoczonych i na innych rynkach zachodnich w 2022 roku. Nreal zapowiedział, że okulary Air będą sprzedawane po niższej cenie niż okulary Light, które obecnie sprzedawane są w Europie za 799 euro (ok. 3660 zł).

  • Okulary AR – Nreal Air (przód)
  • Okulary AR – Nreal Air (bok)

źródło: Nreal | XDA Developers