TikTok ma już 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie

TikTok ogłosił w dzisiejszym poście na swoim blogu, że 1 miliard ludzi na całym świecie korzysta obecnie z TikToka każdego miesiąca.

Oznacza to, że na tej wielkiej skale w kosmosie, którą nazywamy domem, mniej więcej jedna na siedem i pół osoby regularnie ogląda krótkie filmy z tańcami, niebezpiecznymi „wyzwaniami ze skrzynką mleka”, a nawet rzeczywistymi treściami edukacyjnymi.

Dla kontekstu Facebook podał, że w czerwcu miał 2,9 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 7% rok do roku. Ale wzrost TikToka jest szybszy – najnowsze statystyki oznaczają 45% wzrost liczby aktywnych użytkowników miesięcznie od lipca 2020 roku, kiedy to serwis miał 689 milionów użytkowników. Ponadto w lipcu tego roku TikTok stał się pierwszą aplikacją spoza Facebooka, która osiągnęła 3 miliardy pobrań na całym świecie (wg danych SensorTower).

Konkurencja, jaką TikTok stawia zachodnim gigantom technologicznym, jest namacalna — należący do Facebooka Instagram radykalnie zmienił kierunek, oświadczając, że nie jest już aplikacją do udostępniania zdjęć. Instagram mocno promuje Reels, swojego klona TikToka, a nawet fora dyskusyjne, takie jak Reddit, kuszą obietnicą krótkich kanałów wideo.

Instagram dał radę twórcom, że jeśli przetworzą TikToki ze znakiem wodnym jako posty na Reels, zawartość będzie mniej wykrywalna.

TikTok oznajmił, że jego największe rynki znajdują się w Stanach Zjednoczonych, Europie, Brazylii i Azji Południowo-Wschodniej, mimo że jej firma macierzysta ByteDance ma siedzibę w Chinach. Oczywiście w ostatnich latach TikTok stanął w obliczu poważnych zagrożeń regulacyjnych – były prezydent Trump próbował zablokować amerykańskie transakcje biznesowe z TikTokiem, a w Indiach, w których mieszka 1,36 miliarda ludzi, TikTok został zbanowany od zeszłego roku.

@tiktok

✨ 1 billion✨ people on TikTok! Thank you to our global community 🎉

♬ original sound – TikTok

Mimo wszystko TikTok nadal wykazuje imponujący wzrost. Jeszcze w zeszłym miesiącu firma macierzysta TikToka, ByteDance, kupiła firmę produkującą sprzęt VR Pico, co wskazuje na potencjalną przyszłą ekspansję w wirtualną rzeczywistość. To nie przypadek, że przez cały czas dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg, chce przekształcić swoją wartą bilion dolarów platformę w firmę „metawersum”.

źródło: TikTok | Techcrunch