Sprawdź, z jakich usług płatności cyfrowych, w tym mobilnych i internetowych, najchętniej korzystają Chińczycy – o niektórych pierwszy raz słyszę!
Jeśli chodzi o płatności cyfrowe, Chiny z pewnością są światowym liderem zarówno w obszarze zakupów online, jak i płatności w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i restauracjach. Dane pochodzące z Global Consumer Survey Statista pokazują, że Alipay i WeChat Pay są najpopularniejszymi platformami płatności cyfrowych wśród respondentów z Chin kontynentalnych, przy czym około 9 na 10 Chińczyków twierdzi, że korzystało z nich w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Unionpay, który jest podłączony do dużej państwowej sieci płatności kartami, zajmuje trzecie miejsce z 43 procentami respondentów deklarujących, że z niego korzysta.
Wielu innych głównych graczy na chińskiej scenie technologicznej z powodzeniem wdrożyło własne usługi płatnicze, w tym JD, Tencent i Huawei. W międzyczasie Bestpay został uruchomiony przez inne podmioty państwowe, China Telecom. Jedyną niechińską marką w pierwszej ósemce był Apple z 18-procentowym wskaźnikiem penetracji.
Tymczasem badanie Statista z 2019 roku pokazuje, że jeszcze dwa lata temu mniej więcej tyle samo chińskich respondentów korzystało już z usług płatności cyfrowych, aby robić zakupy online, a także płacić w tradycyjnych firmach. Również w 2019 roku 60 procent respondentów stwierdziło, że codziennie korzystało z cyfrowych usług finansowych. Wykorzystywanie płatności cyfrowych podczas zakupów i zamawiania w sklepie jest wspomagane w kraju trendem zamawiania wstępnego, a następnie odbierania napojów lub jedzenia w restauracjach i kawiarniach.
źródło: Statista