Najszybciej rozwijającą się marką na świecie w 2021 roku jest Tesla, co nie jest zaskakujące – akcje firmy wzrosły o prawie 700% w 2020 roku.
Co się stało z Teslą w zeszłym roku, że zagwarantowała sobie tak duży wzrost? Firma weszła na rynek SUV-ów wraz z wprowadzeniem Modelu Y i rozpoczęła produkcję w Chinach, co zwiększyło sprzedaż w tym kraju o 90% w pierwszych 9 miesiącach 2020 roku. TikTok, który zajmuje drugie miejsce na liście, był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie w 2020 roku.
Najszybciej rozwijające się marki na świecie w 2021 r.
Rok 2020 był trudny dla amerykańskiej gospodarki. W II kwartale 2020 r. kraj odnotował największy w historii spadek realnego PKB. Z powodu COVID-19 firmy zostały zmuszone do dostosowania się w nowej rzeczywistości. Ale nie wszystko było złe – w rzeczywistości niektórym firmom udało się nawet prosperować w szaleństwie wywołanym pandemią.
Oto zestawienie 10 najszybciej rozwijających się marek w 2021 r. na podstawie danych z raportu Kantara BrandZ 100 najlepszych globalnych marek:
miejsce | marka | wzrost wartości marki | kategoria |
1. | Tesla | 275% | 🚗 samochody i transport |
2. | TikTok | 158% | 📱 media i rozrywka |
3. | Pinduoduo | 131% | 🛍 dobra konsumpcyjne i handel detaliczny |
4. | Meituan | 119% | 💻 technologia |
5. | Moutai | 103% | 🍺 żywność i napoje |
6. | 100% | 📱 media i rozrywka | |
7. | Uniqlo | 88% | 🛍 sprzedaż detaliczna |
8. | Lululemon | 85% | 🛍 sprzedaż detaliczna |
9. | Chipotle | 82% | 🌯 żywność i napoje |
10. | JD.com | 75% | 🛍 sprzedaż detaliczna |
Tesla zajmuje pierwsze miejsce, z imponującym 275% wzrostem wartości marki w porównaniu z rokiem poprzednim. Dużą część wzrostu Tesli stanowiła ekspansja produkcji w Chinach, która zwiększyła sprzedaż w tym kraju na początku 2020 roku.
Warto zauważyć, że sprzedaż Tesli w Chinach ostatnio spadła – w lipcu 2021 r. Tesla stanowiła zaledwie 3,9% sprzedaży pojazdów elektrycznych na baterie w Chinach, w porównaniu z 12,6% miesiąc wcześniej. Dobre wieści? Inwestorzy Tesli nie wydają się zbytnio zaniepokojeni – po wiadomościach o spadku sprzedaży w Chinach ceny akcji Tesli spadły o mniej niż 1%.
Sprzedaż detaliczna –drogą do sukcesu?
Jeśli chodzi o najszybciej rozwijające się marki w 2021 roku, najpopularniejszą kategorią jest handel detaliczny.
Podczas gdy w 2020 r. wielu sprzedawców detalicznych ucierpiało, niektóre marki odzieżowe z silną ofertą rekreacyjną, takie jak Lululmeon i Uniqlo, odnotowały wzrost, ponieważ zapotrzebowanie konsumentów na wygodną odzież do noszenia w domu rosło.
Na przykład, podczas zamykania sklepów i blokad w całym mieście, Lululemon nadal zdołał zwiększyć swoje przychody netto o 11% w 2020 roku. Oczywiście wzrost ten był silnie wspierany przez gwałtowny wzrost sprzedaży e-commerce.
źródło: Kantar | Visual Capitalist