Ranking: najszybciej rozwijające się marki na świecie w 2021 r.

Najszybciej rozwijającą się marką na świecie w 2021 roku jest Tesla, co nie jest zaskakujące – akcje firmy wzrosły o prawie 700% w 2020 roku.

Co się stało z Teslą w zeszłym roku, że zagwarantowała sobie tak duży wzrost? Firma weszła na rynek SUV-ów wraz z wprowadzeniem Modelu Y i rozpoczęła produkcję w Chinach, co zwiększyło sprzedaż w tym kraju o 90% w pierwszych 9 miesiącach 2020 roku. TikTok, który zajmuje drugie miejsce na liście, był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie w 2020 roku.

Najszybciej rozwijające się marki na świecie w 2021 r.

Rok 2020 był trudny dla amerykańskiej gospodarki. W II kwartale 2020 r. kraj odnotował największy w historii spadek realnego PKB. Z powodu COVID-19 firmy zostały zmuszone do dostosowania się w nowej rzeczywistości. Ale nie wszystko było złe – w rzeczywistości niektórym firmom udało się nawet prosperować w szaleństwie wywołanym pandemią.

Oto zestawienie 10 najszybciej rozwijających się marek w 2021 r. na podstawie danych z raportu Kantara BrandZ 100 najlepszych globalnych marek:

miejscemarkawzrost wartości
marki
kategoria
1.Tesla275%🚗 samochody i transport
2.TikTok158%📱 media i rozrywka
3.Pinduoduo131%🛍 dobra konsumpcyjne
i handel detaliczny
4.Meituan119%💻 technologia
5.Moutai103%🍺 żywność i napoje
6.Instagram100%📱 media i rozrywka
7.Uniqlo88%🛍 sprzedaż detaliczna
8.Lululemon85%🛍 sprzedaż detaliczna
9.Chipotle82%🌯 żywność i napoje
10.JD.com75%🛍 sprzedaż detaliczna

Tesla zajmuje pierwsze miejsce, z imponującym 275% wzrostem wartości marki w porównaniu z rokiem poprzednim. Dużą część wzrostu Tesli stanowiła ekspansja produkcji w Chinach, która zwiększyła sprzedaż w tym kraju na początku 2020 roku.

Warto zauważyć, że sprzedaż Tesli w Chinach ostatnio spadła – w lipcu 2021 r. Tesla stanowiła zaledwie 3,9% sprzedaży pojazdów elektrycznych na baterie w Chinach, w porównaniu z 12,6% miesiąc wcześniej. Dobre wieści? Inwestorzy Tesli nie wydają się zbytnio zaniepokojeni – po wiadomościach o spadku sprzedaży w Chinach ceny akcji Tesli spadły o mniej niż 1%.

Marki z największymi wzrostami w 2021 roku

Sprzedaż detaliczna –drogą do sukcesu?

Jeśli chodzi o najszybciej rozwijające się marki w 2021 roku, najpopularniejszą kategorią jest handel detaliczny.

Podczas gdy w 2020 r. wielu sprzedawców detalicznych ucierpiało, niektóre marki odzieżowe z silną ofertą rekreacyjną, takie jak Lululmeon i Uniqlo, odnotowały wzrost, ponieważ zapotrzebowanie konsumentów na wygodną odzież do noszenia w domu rosło.

Na przykład, podczas zamykania sklepów i blokad w całym mieście, Lululemon nadal zdołał zwiększyć swoje przychody netto o 11% w 2020 roku. Oczywiście wzrost ten był silnie wspierany przez gwałtowny wzrost sprzedaży e-commerce.

źródło: Kantar | Visual Capitalist