Google TV może wkrótce oferować kanały TV

Jeszcze w tym roku w Google TV mogą pojawić się bezpłatne kanały telewizyjne FAST z reklamami, które będzie można strumieniować w wybranych regionach.

Google TV

Urządzenia Chromecast i inteligentne telewizory Smart TV z systemem Google TV mogą wkrótce stać się bardziej kuszącą platformą, ponieważ Google planuje dodać do niej bezpłatne kanały telewizyjne. Google TV działa obecnie jako agregator dla różnych aplikacji do przesyłania strumieniowego wraz ze spersonalizowanymi rekomendacjami treści.

Jak donosi serwis Protocol Google przeprowadziło rozmowy z wieloma firmami w celu dodania kanałów FAST (ang. Free, Ad-supported Streaming Television – bezpłatna telewizja strumieniowa z reklamami) do Google TV. Kanały są online’owymi odpowiednikami tradycyjnych kanałów telewizyjnych. Będą również miały przerwy na reklamy i grafikę ekranową podobną do zwykłych transmisji telewizyjnych.

Google podobno planuje wprowadzenie bezpłatnych kanałów strumieniowych w Google TV już jesienią tego roku. Być może zrobi to w październiku podczas wydarzenia Made by Google 2021, na którym może zostać zaprezentowany nowy flagowiec firmy – Pixel 6.

Jak wiadomo, plany Google’a ciągle się zmieniają, więc gigant może poczekać na ogłoszenie nowej inicjatywy wraz ze swoimi partnerami smart TV na początku 2022 roku.

Bezpłatne kanały telewizyjne FAST mogą być wyświetlane na karcie Live Chromecasta, która obecnie wyświetla płatne usługi telewizyjne, takie jak YouTube TV i Sling. Na telewizorach inteligentnych z systemem Google TV kanały są najczęściej wyświetlane razem z programami naziemnymi dostępnymi za pośrednictwem zwykłej anteny a nie internetu.

Takie podejście Google’a nie będzie zupełnie nowym podejściem, ponieważ Samsung już od dawna stosuje podobną strategię. Koreańczycy zintegrowali bezpłatne kanały ze swoją platformą smart TV za pośrednictwem Samsung TV Plus, w której użytkownicy co miesiąc przesyłają „miliardy minut” bezpłatnych treści.

Inne platformy telewizyjne, takie jak Amazon i Roku, również przyjęły podobną strategię. Sztuczka polega na zintegrowaniu bezpłatnych kanałów z przewodnikami po programach, aby płynnie przechodzić między telewizją na żywo a kanałami strumieniowymi.

źródło: Protocol | Android Police