Niesłyszący klienci Pekao mają kolejne ułatwienia online

Niesłyszący klienci Banku Pekao mogą zdalnie korzystać z pomocy konsultanta Pekao Direct, będącego jednocześnie tłumaczem polskiego języka migowego.

Obsługa online w Peako24

Podczas wideo rozmowy w serwisie Pekao24 doradca pomoże niesłyszącemu klientowi w załatwieniu jego finansowych spraw.

Chcemy być blisko klienta i „mówić jego językiem”. Obecność tłumacza, nawet wirtualna, to dla klienta ogromne ułatwienie. Do tej pory niesłyszący klienci realizowali czynności w oddziałach wyłącznie w towarzystwie własnych tłumaczy lub kontaktowali się z bankiem poprzez zwykły czat. Teraz się to zmieni, to bank zapewni klientom obsługę w języku migowym – mówi Jarosław Kożuch, wiceprezes zarządu w Pekao Direct. 

Jak wynika z ubiegłorocznego raportu Komisji Ekspertów ds. Osób Głuchych działającej przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, osoby niesłyszące i niedosłyszące należą do jednych z najbardziej wykluczonych grup społecznych w Polsce. Według szacunków liczba niesłyszących Polaków wynosi nawet 100 tys., w tym ok. 30-50 tys. posługuje się językiem migowym. To właśnie z myślą o nich i o usuwaniu wszechobecnych barier dla osób słabosłyszących, Bank Pekao wprowadził nową funkcjonalność, polegającą na możliwości zdalnej rozmowy z konsultantem w języku migowym. 

Usługa jest dostępna dla klientów Banku Pekao w serwisie Pekao24 bez konieczności logowania. W celu połączenia z konsultantem Pekao Direct, należy wybrać czat z opcją wideo. Wówczas na liście tematów zostanie prezentowana nowa opcja „Rozmowa w języku migowym”. Klient, po akceptacji regulaminu, połączy się z doradcą posługującym się polskim językiem migowym. Konsultanci będą dostępni w dni robocze w godzinach 9:00-17:00. 

źródło: Bank Pekao