Google wciąż niszą na rynku smartfonów

Smartfony firmy Google wciąż stanowią ułamek tego, co mają pozostali giganci technologiczni, tacy jak Apple, Samsung, czy Xiaomi.

Udział firmy Google na rynku smartfonów wg krajów (2020/2021)

Firma Google początkowo współpracowała z różnymi producentami sprzętu, przy wprowadzaniu własnych smartfonów. Dopiero w 2016 roku Google zadebiutował ze smartfonami „made by Google” pod marką Pixel. Ale pomimo dobrych recenzji i atrakcyjnych cen, firma nigdy tak naprawdę nie wybiła się na rynku smartfonów, sprzedając zaledwie ułamek tego, co liderzy rynku smartfonów, tacy jak Samsung, Apple i Xiaomi.

Według danych z Global Consumer Survey serwisu Statista, Google do dziś pozostaje niszowym graczem na rynku smartfonów, a tylko mniej niż pięć procent użytkowników smartfonów na wszystkich głównych rynkach wskazuje, że korzysta z urządzeń Google’a.

Google ogłosiło w poniedziałek kolejną generację smartfonów Pixel. Bez ujawniania zbyt wielu szczegółów na temat telefonów, które mają zadebiutować tej jesieni, ogłoszenie było bardziej zwiastunem tego, co ma nadejść. Pixel 6 i 6 Pro będą pierwszymi smartfonami zasilanymi przez własny procesor Google’a – niestandardowy system na chipie o nazwie Tensor.

Tensor został stworzony z myślą o tym, jak ludzie używają swoich telefonów dzisiaj i jak będą używać ich w przyszłości – czytamy w komunikacie. Szczególny nacisk położono na sztuczną inteligencję oraz możliwości uczenia maszynowego. Używając po raz pierwszy w smartfonie niestandardowego chipu, Google idzie tą samą drogą, którą Apple podróżował od kilku lat, aby w końcu zdobyć przyczółek na rynku smartfonów z wyższej półki.

Czy mu się to uda? Na razie długa droga przed gigantem stojącym za systemem Android.

źródło: Statista