Etykieta AMP już niewidoczna w wynikach Google’a

Google przestało wyświetlać etykietę „AMP” w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, która widniała przy przyspieszonych stronach mobilnych.

Zmiana oznaczenia stron AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania Google (2021 rok)

Od kilku lat firma Google promuje technologię o nazwie Accelerated Mobile Pages (AMP), która ma przyspieszyć internet mobilny. Teraz, gdy została ona już powszechnie przyjęta, Google usuwa ikonę „AMP” z wyników wyszukiwania i zamiast tego wyświetla strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, tak jak wszystkie inne wyniki.

Jak zauważył serwis SearchEngineLand, Google całkowicie przestało pokazywać ikonę AMP⚡, która wyróżniała wyniki stron AMP w wyszukiwarce od kilku lat. Ta ikona zmieniała się kilka razy od 2016 roku, ale zawsze była na swoim miejscu w takim czy innym stopniu.

Jak widać na poniższych zrzutach ekranu, wyniki wyszukiwania z naszej witryny (która obsługuje technologię AMP) nie są już oznaczone ikona z błyskawicą. Dotyczy to zarówno wyników wyszukiwania, jak i karuzeli „Najważniejsze artykuły”. Witryny obsługujące AMP nadal otwierają strony AMP po kliknięciu, mimo że ikona nie jest już obecna.

Nie jest to jednak zaskoczeniem, ponieważ Google ogłosiło tę zmianę już w kwietniu. Gigant zapowiadał także „inne sposoby identyfikacji treści zapewniających doskonałą jakość strony”. Od tego czasu dla niektórych użytkowników pojawiły się testowe oznaczenia, które pokazywały ikonę podobną do tej, która była używana dla AMP, ale nie została jeszcze szeroko rozpowszechniona.

W połowie czerwca 2021 r. w naszych systemach rankingowych zaczniemy uwzględniać wygląd i działanie stron. Jednak do końca sierpnia ten czynnik nie będzie w pełni brany pod uwagę. Tę zmianę będziemy wprowadzać podobnie jak dodaje się przyprawę podczas przygotowywania posiłku. Zamiast dodać ją od razu w całości, będziemy to robić stopniowo.

Jak już wspomnieliśmy, ta aktualizacja ma na celu wyróżnienie stron, które są atrakcyjne dla użytkowników. Niezależnie od tego wygląd i działanie strony pozostaje tylko jednym z wielu czynników uwzględnianych przez nasze systemy. Dlatego nie należy spodziewać się poważnych zmian w rankingu stron. Wdrożenie stopniowe pozwoli nam też reagować na wszelkie nieoczekiwane i niezamierzone problemy.

Brak oznaczenia AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania Google
Brak oznaczenia AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania Google

Co dokładnie obejmuje najnowsza aktualizacja w wyszukiwarce Google?

Zgodnie wcześniejszym ogłoszeniem, zapowiadana aktualizacja będzie uwzględniać kilka sygnałów dotyczących wyglądu i działania stron, w tym 3 wartości Podstawowych wskaźników internetowych

źródło: SearchEngineLand | 9TO5Google | Google Developers