Netflix ma podobno oferować gry wideo już w przyszłym roku

Firma zatrudniła byłego dyrektora Oculus i EA, aby kierował pracami nad tworzeniem gier – doniesienia o serwisie z grami od Netfliksa ponownie odżyły!

A Netflix Original Games - Netflix chce wejść na rynek gier wyboru

Serwis Netflix może w niedalekiej przyszłości stać się platformą do strumieniowego przesyłania seriali telewizyjnych, filmów i gier. Według Bloomberga firma zatrudniła Mike’a Verdu, byłego dyrektora Oculus i EA, jako wiceprezesa ds. rozwoju gier. Verdu był wiceprezesem ds. gier i treści rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości na Facebooku, gdzie pracował z programistami dla Oculus Rift, Quest and Go. W latach 2017-2018 był również szefem EA Mobile i nadzorował studia, które pracowały między innymi nad Star Wars: Galaxy of Heroes, SimCity BuildIt, Plants vs. Zombies i Sims Free Play.

Firma podobno zbuduje swój zespół ds. gier w nadchodzących miesiącach, aby móc zacząć oferować gry do przesyłania strumieniowego w ciągu przyszłego roku. Netflix nie jest niedoświadczony w tej dziedzinie i wcześniej opracowanych gier opartych na popularnych serialach. Do tej pory gigant streamingu wydałał jednak te tytuły na urządzenia mobilne i konsole – Bloomberg twierdzi, że firma nie będzie tworzyć osobnej platformy dla nadchodzących gier wideo, a zamiast tego udostępni je wraz ze swoimi serialami i filmami w ramach osobnej kategorii.

Ponadto gigant streamingowy podobno nie planuje pobierać dodatkowych opłat za dostęp do gier, choć nie jest jasne, czy dodatkowa zawartość doprowadzi do przyszłej podwyżki cen.

Ponieważ konkurenci pojawiają się z każdej strony, Netflix szuka sposobów na rozwój i upewnienie się, że pozostanie na czele, szczególnie na nasyconych rynkach, takich jak USA. Dodanie gier wideo do swojego repertuaru wydaje się być odpowiedzią na niedawny pomysł. Informacja o tym, że ​​firma starała się zatrudnić dyrektora, który nadzorowałby jej ekspansję na rynku gier wideo, pojawiła się po raz pierwszy w maju tego roku. Najwyraźniej Netflix zwrócił się do kilku doświadczonych dyrektorów w branży ze swoją ofertą stanowiska.

Wtedy rzecznik firmy powiedział dla The Information: „Nasi użytkownicy cenią różnorodność i jakość naszych treści. Dlatego stale poszerzamy naszą ofertę — od seriali po filmy dokumentalne, filmy, oryginalne produkcje lokalne i programy reality TV. Członkowie również lubią bardziej bezpośrednio angażować się w historie, które kochają — poprzez interaktywne programy takich jak Bandersnatch i You v. Wild, czy gry oparte na Stranger Things, Dom z papieru czy To All the Boys. Cieszymy się więc, że możemy zrobić więcej z interaktywną rozrywką”.

źródło: The Information | Engadget