InPost Fresh, czyli zakupy z MAKRO pod Twoje drzwi

InPost oraz MAKRO Polska rozpoczęły testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację mobilną InPost Fresh.

InPost Fresh - zakupy z Makro przez komórkę z dowozem nawet w 60 minut

W opracowaniu i budowaniu aplikacji InPost Fresh firma InPost bazowała na doświadczeniu w tworzeniu i zarządzaniu jedną z najpopularniejszych aplikacji w Polsce – InPost Mobile, która ma już blisko 7 mln aktywnych użytkowników. Efektem współpracy jest pojawienie się nowego, silnego gracza na rynku e-grocery, który bez wątpienia ma bardzo duże szanse na szybką i znaczną ekspansję.

Aby zrobić zamówienie wystarczy pobrać aplikację InPost Fresh na smartfona – rejestracja jest szybka i intuicyjna. Już w dniu pierwszego logowania można zrobić i otrzymać swoje pierwsze zakupy – dzięki ekspresowej dostawie, nawet w 60 minut. Przez aplikację można wybierać w asortymencie ponad 10 tysięcy produktów w dostawie na ten sam i kolejny dzień – wśród nich szeroki wybór świeżych ryb, mięsa, owoców i warzyw. Klienci mają do dyspozycji najwygodniejsze formy płatności: przedpłata (BLIK, szybki przelew i karta) lub za pomocą karty i BLIKA przy odbiorze od kuriera.

Początkowo dostawy z InPost Fresh będą testowane na terenie Warszawy, w trzech modelach: Express z dowozem nawet w 60 minut, dostawą w dniu zamówienia oraz z dostawą zaplanowaną na kolejne dni. Co ważne, w przypadku dwóch ostatnich modeli dostaw, klienci będą mogli precyzyjnie określić godzinę, o której chcą odebrać zamówienie. Zakupy będą przewożone transportem InPost w kontrolowanej temperaturze zgodnie z rekomendacjami producenta, dzięki czemu klienci mogą mieć pewność, że produkty zachowają swoją jakość i świeżość.

Za pomocą aplikacji – oprócz zrobienia zakupów – klienci mogą śledzić poszczególne etapy realizacji zamówienia. Dostawa zakupów w ramach InPost Fresh realizowana jest bezpośrednio pod drzwi klienta.

InPost Fresh to zupełnie nowe doświadczenie na rynku zakupów spożywczych online, wykorzystujące dotychczas wypracowane przez InPost standardy obsługi klienta i technologię mobilną oraz wysokiej jakości produkty z MAKRO, które do tej pory nie były dostępne dla tak szerokiej grup klientów.

Aplikacja mobilna InPost Fresh

Aplikacja InPost Fresh dostępna jest bezpłatnie na urządzenia z systemami iOS i Android:

Aktualizacja wpisu: 12 lipca 2021 r. godz. 9:30 (treść dodana poniżej)

Przetestowałem usługę i już piszę – jak działa!?

Usługa w pełni działa przez aplikację mobilną, czyli wszystko – łącznie z płatnością przebiega szybko w apce. Rejestracja wygląda identycznie jak w aplikacji InPost Mobile – podajemy numer telefonu i potwierdzamy konto kodem otrzymanym SMS-em.

Nie wszystkie produkty udaje się jeszcze wyszukać za pierwszym razem – czasem trzeba przejść po kategoriach, lub spróbowac wpisać inną frazę, na przykład nazwę producenta albo nazwę towaru. Jednak nie przysparza to problemów, zważywszy, że usługa dopiero wystartowała i były to tylko jednostkowe przypadki.

Interfejs jest przyjazny i intuicyjny, jedynie opisy produktów otwierają się na osobnej karcie (jak plik PDF. do pobrania) i jest to trochę niewygodne – przydałaby się opcja rozwijania, na tej samej karcie. Cały proces przebiega szybko, płatność standardowo BLIKIEM, kartą lub przelewem Pay by link przez serwis Przelewy24. Niestety brakuje jeszcze płatności Apple Pay i Google Pay w samej aplikacji, ale podejrzewam, że to tylko kwestia czasu, kiedy zostana dodane.

InPost Fresh - opakowanie zakupów z makro - pudełka
InPost Fresh – opakowanie zakupów z makro – pudełka

Po złożeniu zamówienia możemy podejrzeć listę zakupów, ale nie możemy jej już edytować. Czyli nie dodamy nowych produktów i nie usuniemy tych, które już zamówiliśmy. Z listy produktów w złożonym już zamówieniu nie można przejść do szczegóły produktu – po kliknięciu w nazwę nie ma żadnej akcji. Szkoda, że nie ma też dodawania produktów do listy ulubionych – to trochę takie „must have”, na które liczę.

Można zaznaczyć opcję, że możemy odebrać zakupy wcześniej niż zaplanowana godzina – kurier kontaktuje sie telefonicznie, czy może przyjechać wcześniej. Dostawa kosztuje ok. 6 zł, a zakupy zapakowane są w estetyczne kartony – nie ma toreb foliowych czy papierowych, z którymi niewiadomo co zrobić. Zakupy są świeże, mrożonki zamrożone, a chemia w oddzielnym pudełku, aby nie miała kontaktu z żywnością.

Odbiór potwierdzamy kodem, który znajdziemy w aplikacji w szczegółach zamówienia oraz na e-mailu.

Czy mogę polecić najnowszą formę zakupów z Makro w InPost Fresh? Tak i mam nadzieję, że aplikacja będzie się ciągle rozwijała i z czasem zostaną dodane wszystkie udogodnienia związane z wygodą podczas robienia zamówienia! Trzymam kciukii – InPost Fresh – rach-ciach i na miejscu!

źródło: InPost