Facebook wprowadza nowe sposoby dla sprzedawców internetowych, aby ich produkty zostały jeszcze lepiej odnajdywane przez większą liczbę klientów i zwiększyły sprzedaż.
Serwisy Facebook, Instagram i WhatsApp zyskują nowe funkcje, które pomogą sprzedawcom dotrzeć ze swoimi produktami do większej liczby klientów i pomogą im zwiększyć sprzedaż. Klienci coraz częściej zwracają się do Facebooka jako miejsca odkrywania nowych produktów. Firma informuje, że 74% osób korzysta z platform Facebooka do odkrywania marek lub produktów online. Niektóre kategorie handlu detalicznego osiągają lepsze wyniki niż inne. Ponad 85% ankietowanych kupiło produkty z branży modowej, beauty (urody), meblarskiej lub produkt elektroniczny, które po raz pierwszy odkryli na platformie Facebooka.
Teraz klienci mają nowe sposoby odkrywania i kupowania produktów, co oznacza więcej możliwości sprzedaży dla sprzedawców. Nowe funkcje obejmują:
- Przenoszenie sklepów do większej liczby miejsc.
- Opinie klientów na Instagramie.
- Reklamy dla sklepów.
- Większe zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości (AR).
Sklepy na Facebooku w większej liczbie miejsc
Po skonfigurowaniu sklepu na Facebooku produkty mogą pojawiać się w zakładkach Sklepu na Instagramie i Facebooku. Każdego miesiąca ponad miliard osób korzysta z Marketplace, więc Facebook ułatwia firmom wprowadzanie swoich sklepów do Marketplace, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób. Firmy w USA mogą teraz wybrać Marketplace jako dodatkowy kanał sprzedaży.
Ponadto firmy w kilku krajach można prezentować cały swój Sklep na WhatsAppie. Użytkownicy WhatsAppa mogą przeglądać asortyment Sklepu, uzyskiwać informacje o produktach i rozmawiać o konkretnych przedmiotach przed dokonaniem zakupu.
Firmy muszą tylko raz skonfigurować swój sklep, aby działał na Facebooku, Instagramie i WhatsApp.
Opinie klientów
W ciągu najbliższych kilku miesięcy oceny i recenzje klientów zostaną rozszerzone na produkty w Sklepach na Instagramie. Gdy ta funkcja zostanie wdrożona, oprócz pisemnych recenzji, będzie ona zawierać zdjęcia i filmy zamieszczane przez członków społeczności.
Facebook tak informuje w swoim ogłoszeniu:
Zawsze chcemy, aby kupujący czuli się pewnie podczas zakupów, dlatego dajemy im więcej informacji, zanim dokonają zakupu… Te zmiany pomogą ludziom podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące tego, co kupić, i dadzą firmom znać, czy spełniają oczekiwania klientów.
Spersonalizowane reklamy sklepowe
Facebook wprowadza nowe reklamy, aby spersonalizować zakupy i skierować klientów do wyselekcjonowanej kolekcji Sklepu. Reklamy sklepowe będą mogły kierować kupujących tam, gdzie jest najbardziej prawdopodobne, że dokonają zakupu na podstawie wcześniejszej aktywności zakupowej.
W przyszłości Facebook doda sposoby, aby pomóc firmom w dalszej personalizacji ich reklam, oferując specjalne oferty lub promocje wybranym klientom.
Rozszerzony dostęp do wypróbowania funkcji AR
Jak informuje Facebbok, rozszerzona rzeczywistość (AR) przenosi „magię” zakupów w sklepie na urządzenia mobilne, a teraz coraz więcej marek może pozwolić klientom na wirtualne przymierzanie swoich produktów.
Facebook opracowuje nowe interfejsy API, które sprawią, że marki i reklamodawcy będą mogli łatwiej, szybciej i taniej wprowadzić AR do swoich katalogów. Funkcja pojawi się najpierw dla marek z kategorii urody, a w najbliższej przyszłości w kolejnych branżach.
Wreszcie, Facebook wprowadza AR do nowej jednostki reklamowej, która automatycznie pokaże odpowiednie produkty ludziom na podstawie ich zainteresowań, zachęcając ich do „sprawdzenia” w rozszerzonej rzeczywistości. Trwają testy reklam opartych na AR, które do końca roku będą dostępne dla większej liczby marek.
źródło: Facebook For Business | SEJ