Brave Search dostępna dla wszystkich w publicznej wersji beta

Wyszukiwarka internetowa Brave Search została uruchomiona na całym świecie w publicznej wersji beta i można z niej korzystać w każdej przeglądarce internetowej.

Brave Search Beta logo

W marcu tego roku Brave ogłosił, że pracuje nad własną wyszukiwarką internetową po tym jak przejął Tailcat – wyszukiwarkę opracowaną przez były zespół Cliqz. Początkowo projekt dostępny był dla chętnych testerów, którzy zgłosili się przez formularz kontaktowy. Teraz, firma stojąca za przeglądarka internetową Brave udostępniła już wszystkim na świecie swoją wyszukiwarkę Brave Search w publicznej wersji beta. Nowa, chroniąca prywatność wyszukiwarka może być używana w mobilnej i komputerowej wersji przeglądarki Brave lub w dowolnej innej przeglądarce pod adresem search.brave.com.

Ci, którzy zarejestrowali się, aby otrzymać powiadomienie o ostatecznej premierze, otrzymali w zeszłym tygodniu zapowiedź Brave Search. Ale jak Brave radzi sobie jako konkurent wyszukiwarek Google i DuckDuckGo?

Brave twierdzi, że jego wyszukiwarka została przetestowana przez ponad 100.000 użytkowników, którzy uzyskali dostęp w ramach wczesnego dostępu. Przeglądarka Brave przekroczyła ostatnio 32 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie (wzrost o 7 milinów w porównaniu z 25 milionami w marcu ubiegłego roku).

Brave Search opiera się na całkowicie niezależnym indeksie i nie śledzi użytkowników, ich wyszukiwań ani kliknięć.

To, co odróżnia Brave Search od konkurencji, to siedem następujących zasad:

  • Prywatność: brak śledzenia lub profilowania użytkowników.
  • Na pierwszym miejscu użytkownik, a nie branża reklamowa i firmy zbierające dane.
  • Niezależność: Brave ma własny indeks wyszukiwania dla prywatnych odpowiedzi na często zadawane wyszukiwarce zapytania, bez polegania na innych dostawcach.
  • Wybór: wkrótce opcje płatnego wyszukiwania bez reklam i wyszukiwania z reklamami.
  • Przejrzystość: brak tajnych metod lub algorytmów, które mogłyby wpływać na wyniki, a wkrótce także opracowane przez społeczność otwarte modele rankingowe w celu zapewnienia różnorodności i zapobiegania uprzedzeniom algorytmicznym i jawnej cenzurze.
  • Bezproblemowość: integracja między przeglądarką a wyszukiwaniem bez narażania prywatności, od personalizacji po natychmiastowe wyniki w zależności od typu użytkownika.
  • Otwartość: Brave Search będzie wkrótce dostępny dla innych wyszukiwarek jako opcja przy wyborze domyślnej wyszukiwarki internetowej.

Opcje personalizacji w wyszukiwarce Brave

Ustawienia wyszukiwarki Brave Search

Obecnie w wyszukiwarce można dostosować do własnych ustawień następujące opcje:

  • Wygląd jasny lub tryb ciemny
  • Jednostki US lub metryczne
  • Otwieranie linków wyszukiwania w nowej karcie
  • Anonimowe wyniki lokalne (wykorzystanie adresu IP bez udostępniania i przechowywania.)
  • anonimowe statystyki wyszukiwania
  • Ustawienie języka (wkrótce)

Porównanie z konkurencją

Brave jest tak pewny swojej zdolności do niezależnego dostarczania wyników wyszukiwania, że ​​wyświetla stosunek wyników pochodzących wyłącznie z własnego indeksu. Firma nazywa to pierwszym niezależnym w branży wskaźnikiem wyszukiwania.

Brave Search vs. Google i DuckDuckGO
Brave Search vs. Google i DuckDuckGO

Brave Search Engine w publicznej wersji beta

Większość zapytań jest obecnie obsługiwana przez indeks wyszukiwania Brave, ale w przypadku niektórych funkcji, takich jak wyszukiwanie obrazów, Brave Search pobiera wyniki z Microsoft Bing. Może to obniżyć wskaźnik niezależności, ale nie naruszy prywatności użytkownika.

Na początku fazy beta Brave Search nie wyświetla reklam. W przyszłości pojawią się opcje zarówno wyszukiwania premium bez reklam, jak i bezpłatnego wyszukiwania z reklamami. Brave bada obecnie możliwość umieszczania prywatnych reklam w swoich wynikach wyszukiwania.

Brendan Eich, dyrektor generalny i współzałożyciel Brave, tak mówi o uruchomieniu wyszukiwarki swojej firmy:

Brave Search to najbardziej prywatna wyszukiwarka w branży, a także jedyna niezależna wyszukiwarka, dająca użytkownikom kontrolę i pewność, że szukają alternatywy dla rozwiązań wielkich gigantów technologicznych.

W przeciwieństwie do starszych wyszukiwarek, które śledzą i profilują użytkowników, oraz nowszych wyszukiwarek, które są w większości skórkami starszych wyszukiwarek i nie mają własnych indeksów, Brave Search oferuje nowy sposób uzyskiwania trafnych wyników, dzięki indeksowi opartemu na społeczności, gwarantując jednocześnie prywatność.

Brave Search wypełnia wyraźną lukę na dzisiejszym rynku wyszukiwania, ponieważ miliony ludzi straciły zaufanie do gospodarki nadzoru i aktywnie poszukują rozwiązań umożliwiających kontrolę nad swoimi danymi.

Obejrzyj film przedstawiający wyszukiwarkę Brave Search:

źródło: Brave | Search Engine Journal