Ruszyła rekrutacja do nowego akceleratora Google dla europejskich startupów. Tym razem zgłoszenia są otwarte dla firm, które działają w obszarze medycyny i zdrowia.
Projekt będzie prowadzony przez zespół warszawskiego Campusu Google for Startups, a wszystkie zainteresowane startupy mogą aplikować do 23 sierpnia. Google for Startups Accelerator to ponad 3-miesięczny, intensywny program, który pomaga młodym, obiecującym startupom rozwinąć swoją działalność. Obejmuje on spotkania i warsztaty z ekspertami, opiekę mentorską ze strony inżynierów Google i zewnętrznych specjalistów oraz dostęp do produktów i wiedzy technicznej Google.
Obecna edycja projektu będzie skupiać się na poszukiwaniu startupów z całej Europy i Izraela, które wykorzystują technologię, by stawiać czoła wyzwaniom związanym ze zdrowiem, przed którymi obecnie stoimy.
Kilkanaście ostatnich miesięcy pandemii stworzyło nie tylko wyzwania w zakresie ochrony zdrowia, ale też wiele z jej obszarów przeniosło do świata cyfrowego. W Niemczech odnotowano aż 1000% wzrost zainteresowania ofertą telemedycyny, a ponad 20 000 lekarzy i psychoterapeutów oferuje obecnie spotkania za pośrednictwem wideokonsultacji. Firma consultingowa Frost & Sullivan prognozuje, że do 2025 roku rynek cyfrowych usług medycznych wzrośnie aż siedmiokrotnie. Postęp cyfrowy jest więc nieunikniony, dlatego potrzebne są nowe rozwiązania w sektorze opieki zdrowotnej.
Polski startup wspiera walkę z pandemią
Jednym z absolwentów poprzedniej edycji akceleratora Google for Startups jest Infermedica – polska firma, która łączy możliwości algorytmów i doświadczenie lekarzy, by pomagać we wstępnej diagnozie, triażu (procedura stosowana w medycynie ratunkowej by dzielić chorych wymagających pomocy w zależności od stopnia schorzeń lub obrażeń) i kierowaniu pacjentów do odpowiednich usług medycznych.
W 2020 roku Infermedica uruchomiła „COVID-19 Risk Assessment” – narzędzie, które pomaga szybko zidentyfikować objawy koronawirusa i uzyskać wiarygodne informacje dotyczące obaw związanych z COVID-19. Kilka miesięcy później narzędzie to było używane już przez ponad 450 organizacji, w tym przez dwa krajowe systemy opieki zdrowotnej (w tym w Polsce, gdzie był podstawą usługi “Sprawdź, czy masz objawy COVID-19” przygotowanej przez Ministerstwo Zdrowia) i pomogło ponad 1,5 milionom osób w 25 językach.
W ciągu ostatnich dwóch lat, europejskie edycje akceleratora Google for Startups ukończyło 27 startupów. Absolwenci mogą pochwalić się wieloma sukcesami: średni miesięczny przychód startupów z jednej z poprzednich edycji wzrósł o 74%, a jedna firma zwiększyła liczbę miesięcznie aktywnych użytkowników o 200 razy w porównaniu z okresem poprzedzającym uczestnictwo w programie.
Więcej informacji o programie i zasadach aplikowania znajduje się na stronie akceleratora. Zgłoszenia są przyjmowane do 23 sierpnia 2021 roku.
źródło: Google Polska