Nowe możliwości dla artystek dzięki EQUAL na Spotify

Serwis streamingowy Spotify uruchomił program EQUAL oferujący nowe możliwości dla artystek na całym świecie – Brodka i LUNA w kampanii na Times Square!

Spotify zwiększa swoje zaangażowanie na rzecz kobiet w muzyce. Globalna inicjatywa EQUAL zaprezentowana w Dzień Kobiet, poszerza się o EQUAL Music Program, którego celem jest wsparcie utalentowanych artystek w branży muzycznej.Wpływ artystek na sukces zarówno platformy Spotify, jak i całej branży muzycznej jest nieoceniony. Jednocześnie kobiety stanowią jedynie 1/5 wszystkich twórców obecnych na listach przebojów. Spotify chce to zmienić! Dzięki konsolidacji istniejących działań redakcyjnych i marketingowych, serwis stawia kolejne kroki w stworzeniu nowych możliwości twórczego rozwoju artystek.

W ramach działań, 29 kwietnia br., zostały utworzone globalne oraz lokalne playlisty, promujące utwory artystek z ponad 50 krajów, od Japonii, przez Malezję, Wielką Brytanię i Polskę, aż po Argentynę. Wśród nowości pojawi się również playlista obejmująca kompozycje napisane, wyprodukowane i wykonane wyłącznie przez kobiety. Co więcej, co miesiąc wybrane artystki pojawią się na okładkach lokalnych playlist EQUAL, a ich twórczość będzie polecana na platformie, zwiększając im szansę kariery na międzynarodową skalę!

W groupie artystek wybranych przez Spotify do zainaugurowania programu EQUAL znalazły się, między innymi Saweetie (USA), DUDA BEAT (Brazylia), Griff (Wielka Brytania), Natalia Lafourcade (Meksyk) oraz Zoe Wees (Niemcy/Wielka Brytania). W Polsce projekt inauguruje piosenkarka i autorka tekstów LUNA, która jako artystka miesiąca i twarz lokalnej playlisty, pojawiły się także w kampanii digitalowej na Times Square w gronie piosenkarek z całego świata, biorących udział w programie.

LUNA oraz Monika Brodka  równocześnie reprezentują Polskę, wśród innych artystek z całego świata, w pierwszej edycji globalnej playlisty EQUAL, gdzie pojawiły się kolejno z utworami „Blind” oraz „Game Change”. Z kolei, słuchacze lokalnej playlisty EQUAL Polska mają szansą bliżej poznać twórczość aż 50 wyjątkowych artystek takich jak SanahHania Rani czy Young Leosia.

Monika Brodka i Ewa Farna pojawiły się w kampanii Spotify EQUAL na Times Square:

LUNA i Brodka na billboardach kampanii Spotify EQUAL na Times Square
LUNA i Brodka na billboardach kampanii Spotify EQUAL na Times Square

Globalna współpraca

Wspólnie z SoundGirls Spotify uruchamia również katalog EQUAL Directory, który pozwala kobietom i osobom niedeklarującym swojej płci na stworzenie dedykowanego profilu i zapewnienie sobie miejsca wśród kobiet zmieniających muzyczne reguły gry. Nowa zakładka umożliwia twórcom nie tylko znalezienie idealnej kandydatki do współpracy przy nadchodzących trasach koncertowych, projektach studyjnych, filmowych oraz telewizyjnych, ale także w postprodukcji, tworzeniu podcastów i wielu innych.

Ponadto za pośrednictwem Rady EQUAL, Spotify łączy siły z organizacjami wspierającymi kobiety na całym świecie. Wśród nich znajdują się m.in. She’s the Music (USA), Girls Rock Australia Network (Australia), She Said So (Włochy), MEWEM Europa (Europa), Girls Connected (Kanada) czy Music Women (Niemcy).

źródło: Spotify Polska