Ponad milion uczestników 3. edycji Wirtualnych Targów Książki

Trzecia edycja Wirtualnych Targów Książki Empiku przyciągnęła rekordową liczbę ponad miliona uczestników – sprawdź statystyki wydarzenia!

Uznani pisarze o międzynarodowej sławie, autorzy nagradzanych reportaży, wyczekiwanych kryminałów, poruszających poradników, autobiografii czy najpiękniejszych książek dla dzieci – trzecia edycja Wirtualnych Targów Książki organizowanych przez Empik zaskoczyła różnorodnością tematyczną i pobiła rekordy frekwencji. Za nami ponad 50 wydarzeń poświęconych najgorętszym premierom wydawniczym tej wiosny. To w sumie prawie 3 tys. zarejestrowanych minut rozmów, które zgromadziły przed ekranami ponad 1,1 mln widzów. Odwiedzający wirtualną przestrzeń targową chętnie kupowali nowe tytuły do domowych bibliotek. W ręce klientów trafiło aż 330 tys. książek, w tym egzemplarze z autografami autorów.

Wiosna pod znakiem książki

Wirtualne Targi Książki Empiku potwierdziły status największego święta literatury w Polsce. Już po raz trzeci stały się przestrzenią do bezpośredniego spotkania autorów z czytelnikami, miejscem prezentacji premier i zapowiedzi nowych książek. Były także okazją do zdobycia egzemplarzy z autografami. Każda kolejna odsłona targów gromadzi coraz szersze grono uczestników, niwelując bariery w dostępie do kultury. Tym razem, w 55 spotkaniach autorskich i wydarzeniach towarzyszących, uczestniczyło ponad 1,1 mln widzów (UU). To o 72% więcej niż rok temu, podczas 1. edycji WTK w maju 2020 roku.

Podczas dwóch tygodni wypełnionych wydarzeniami skierowanymi do czytelników w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach, zarejestrowano w sumie 2 981 minut rozmów – wywiadów, dyskusji oraz sesji pytań i odpowiedzi z autorami. Najliczniejszą publiczność przed ekranami komputerów i smartfonów zgromadzili polscy twórcy – Marek Krajewski, Magdalena Grzebałkowska, Jakub Żulczyk, Wojciech Chmielarz i Natalia de Barbaro. Mediana widowni na eventach transmitowanych na Facebooku wyniosła aż 24 tys. widzów, a zasięg wszystkich transmisji sięgnął niemal 3 mln odbiorców. Do każdego ze spotkań wciąż można wrócić – nagrania pozostają dostępne na Facebooku oraz Instagramie Empiku.

Wirtualną przestrzeń targową odwiedziło w sumie 280 tys. internautów, którzy złożyli 153 tys. zamówień. Książki stanowiły w tym czasie jedną z najczęściej kupowanych kategorii produktowych na platformie Empik.com. Korzystając z promocji i rabatów na tytuły targowe klienci kupili aż 330 tys. egzemplarzy – to wzrost o +175% w porównaniu do ubiegłorocznej wiosennej edycji WTK. Zakupowe podium zdominowała literatura dziecięca i młodzieżowa. Tuż za nią uplasowały się literatura obyczajowa oraz kategoria kryminał/sensacja/thriller. W Top 5 targowych przebojów znalazły się tytuły takie jak: „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie” Natalii de Barbaro, „Zaginiona siostra. Siedem sióstr” Lucindy Riley, „Jesteś ważny, Pinku! Książka o poczuciu własnej wartości dla dzieci i dla rodziców trochę też” Urszuli Młodnickiej-Kornaś i Agnieszki Waligóry, „Mistrz Igrzysk Tytanów. Smocza Straż. Tom 4” Brandona Mulla oraz „Terapeutka” B.A. Paris.

Żywe emocje za szklanym ekranem

Uczestnicy Wirtualnych Targów Książki tworzą coraz bardziej zaangażowaną społeczność. O prawdziwych emocjach towarzyszących spotkaniom online świadczy aktywność internautów w trakcie transmisji. W sumie pozostawili oni pod postami ponad 67 tys. różnych reakcji – polubień, komentarzy i udostępnień.

Infografika: Wirtualne Targi Książki 19.05–1.06.2021 r.
Infografika: Wirtualne Targi Książki 19.05–1.06.2021 r.

Platforma spotkań branżowych

Wirtualne Targi Książki po raz kolejny stanowiły okazję do spotkania dla wydawców, księgarzy i podmiotów bezpośrednio związanych z rynkiem książki. Program wydarzeń skierowanych do specjalistów objął 5 webinarów poświęconych, m.in. promocji literatury i perspektywom rozwoju całego segmentu książek. W sumie wzięło w nich udział ponad 600 zarejestrowanych uczestników. Wśród prowadzących znaleźli się m.in. eksperci z Grupy Empik, pisarze, blogerzy czy twórcy podcastów. Najwięcej widzów zgromadziły spotkania poświęcone projektowaniu okładek książek oraz promocji książek w internecie. Ważnym wydarzeniem było także ogłoszenie startu wspólnego projektu Unii Literackiej i Empiku „Wybór krytyków”, który ma wspierać dobrą, polską literaturę i krytykę literacką.

Empik już teraz zaprasza na kolejną edycję Wirtualnych Targów Książki, które odbędą się jesienią tego roku. 

źródło: Empik