Loki Basecamp został stworzony, aby dostosować się do różnych aktywności, niezależnie od tego, czy jest to zwykły weekendowy kemping, czy zawody triathlonowe.
Kanadyjsko-amerykańska firma Loki chce zmienić twoje zwykle zaplanowane życie w furgonetce za pomocą tego, co może być najbardziej wszechstronnym, modułowym (i po prostu drogim) pickup camperem. Kapsuła Basecamp to stylowe schronienie dla pickupów, takich jak Toyota Tacoma, Ford Super Duties i Rivian R1T. Przystosowuje się do codziennych aktywności dzięki modułowemu wnętrzu i ogromnej tylnej klapie, zapewnia wygodne schronienie poza siecią z klimatyzacją i energią słoneczną, a także może być odłączana, aby służyć jako samodzielna przyczepa kempingowa. Loki ma osiem lat doświadczenia w pracy z modułowymi małymi przestrzeniami, przerabiając metalowe kontenery wysyłkowe na imponujące stanowiska pracy i miejsca promocyjne. Jego najnowsze przedsięwzięcie ma na celu przeniesienie pickupa poza zwykłe duże pudło i przekształcenie go w wysoce konfigurowalną, multi-sportową potęgę przygód, coś w rodzaju szopy ze sprzętem i malutkiego domu.
Loki Basecamp posiada montowane na dachu panele słoneczne (do 360 watów) i wytrzymały bagażnik dachowy
Przez lata dyrektor generalny Loki, Pierre-Mathieu Roy, marzył o bardziej wszechstronnym kamperze, który szybko zaadaptowałby się do jego sezonowych hobby – latem jeżdżenie na rowerze górskim, a zimą jazdę na nartach. Pandemia COVID-19 i związany z nią boom RV zmusiły go do realizacji tego marzenia.
Loki wchodzi na rynek z serią Falcon, trzyrozmiarową rodziną kamperów zbudowaną tak, aby pasowała do popularnych pickupów średniej wielkości, takich jak Toyota Tacoma i Ford Ranger, do pojazdów pełnowymiarowych 6,5 i 8 stóp, takich jak Ford Seria F i Chevy Silverado. Przyszła seria wprowadzi elastyczny projekt Basecamp do nadchodzących elektrycznych pojazdów, takich jak Rivian R1T, Ford F-150 Lightning i, ambitnie – Tesla Cybertruck. Kamper Rivian R1T jest w przyszłych planach firmy Loki.
Aby znaleźć precyzyjne połączenie wszechstronnej sportowej elastyczności i przytulnej żywotności, której szukano, Loki nawiązało współpracę z Norvą, mistrzami Quebecu, stojącymi za imponującymi, wielofunkcyjnymi, całorocznymi samochodami kempingowymi Mercedes Sprinter. Nic więc dziwnego, że Basecamp jest wyposażony w funkcje i wyposażenie przypominające terenowe furgonetki przygodowe, nie tylko od Norvy, ale także od Storyteller Overland i Pleasure-Way.
Aby uczynić Basecamp Falcon bardziej elastycznym i dostosowanym do potrzeb sportowców na świeżym powietrzu, Loki otacza tylne drzwi wejściowe znacznie większą podnoszoną bramą z rozpórką. Ułatwia to ładowanie sprzętu do środka, a także zapewnia przedłużenie bocznej markizy chroniącej przed warunkami atmosferycznymi. Węższe drzwi wyśrodkowane w tylnej klapie umożliwiają szybkie wejście. W samochodach kempingowych Norva, Loki Basecamp Falcon zawiera chowane pomieszczenie z prysznicem bezpośrednio przy tylnym wejściu. Wewnątrz Loki swobodnie korzysta z szyny mocującej, instalując ją na podłodze, ścianach i suficie. Tor może służyć do zabezpieczania nart, desek, rowerów, plecaków i innego sprzętu podczas transportu, a także do tworzenia spersonalizowanych konfiguracji wnętrza na obozie. Można tam zawiesić przybory lub organizery na narędzia, uchwyty na czasopisma, haczyki itp.
Właściciele Basecamp niekoniecznie muszą przechowywać sprzęt w środku, ponieważ kamper jest również wyposażony w bagażnik dachowy z dużą platformą, wystarczająco mocny, aby można go było wykorzystać jako pokład, oraz odchylany uchwyt na koło zapasowe. Szuflady podpodłogowe w podstawie kampera wysuwają się, aby uzyskać dodatkową zewnętrzną przestrzeń do przechowywania. Duże szuflady zapewniają wygodne przechowywanie ubrań i sprzętu, takiego jak odzież wierzchnia, buty turystyczne i zestawy survivalowe.
Toaleta, odpowiednik prysznica Basecamp, jest przechowywana w wysuwanym schowku do łóżka we wnęce. Zlewozmywak kampera znajduje się na bloku kuchennym pod szklanym blatem i obok kawałka blatu przystosowanego do przechowywania przenośnej płyty indukcyjnej.
Elastyczne wnętrze Loki Basecamp obejmuje jadalnię, kuchnię, wyposażenie łazienki i miejsce do spania
Pomieszczenia mieszkalne i sypialne w Basecamp są tak elastyczne, jak łazienka i kuchnia. Główna kanapa znajduje się po stronie pasażera, a pojedyncze wyściełane siedzenie stoi w przejściu na szczycie przedziału wodno-kanalizacyjnego w rogu. Między nimi obraca się stół wielopozycyjny. Część wypoczynkowa zamienia się w drugie łóżko, a platforma łóżka poniżej służy jako stół roboczy. Loki zapewnia również, że meble można łatwo wyjąć do użytku na zewnątrz.
Aby zagwarantować komfort przez wszystkie cztery pory roku, Basecamp jest standardowo wyposażony w klimatyzację, ogrzewanie i ciepłą wodę, a także system elektryczny oparty na baterii litowej, ładowany za pomocą maksymalnie 360 -watowej, zamontowanej na dachu baterii słonecznej. Kamper z aluminiową ramą i powłoką chroni przed warunkami atmosferycznymi wnętrze za pomocą syntetycznej izolacji kompozytowej. System zarządzania Redarc umożliwia sterowanie oświetleniem, pompami wodnymi i innym sprzętem za pomocą zintegrowanego wyświetlacza i aplikacji mobilnej.
Oprócz mieszkania na szczycie pickupów, użytkownicy Basecampa mogą odczepić auto od modułu i używać go jako samodzielnego schronienia, dzięki czemu samochód może poruszać się bez dużego obciążenia. Panele słoneczne stają się jeszcze ważniejsze w tej konfiguracji, utrzymując baterię w ruchu, gdy jest odłączona od samochodu.
Loki Basecamp Falcon może być również używany jako samodzielne schronienie, dzięki czemu ciężarówka może podróżować bez ciężaru i masy modułu kampera
Falcon 5, 6 i 8 zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do odpowiednich pickupów bez żadnych dodatkowych modyfikacji podstawy auta. Masy modułów wahają się od 544 do 1361 kg. Loki ujawnił w tym tygodniu swój pierwszy model demonstracyjny Falcon 8 z mocowaniem Super Duty i otworzył rezerwacje przedsprzedażowe z zaliczką o wartości 10 000 USD, za pośrednictwem swojej strony internetowej.
Kiedy po raz pierwszy spojrzeliśmy na wszechstronną, modułową konstrukcję Basecamp, przywiodło to na myśl inne elastyczne, nowoczesne pickupy, takie jak przystępna cenowo seria pickupów Scout. Po przeczytaniu wszystkich funkcji Basecamp Falcon doszliśmy do wniosku, że będzie on pozycjonowany na wyższym poziomie, ale nie zdawaliśmy sobie sprawy, o ile dalej. Cena podstawowa Falcon to 135 000 USD (bez pickupa) jest bardziej zgodna z pełnowymiarowymi vanami przygodowymi 4×4 niż istniejącymi wsuwanymi kamperami.
Loki podkreśla, że modele Basecamp to inwestycje długoterminowe, na które nie ma wpływu amortyzacja pojazdu bazowego i przystosowane są do używania z różnymi autami, dzięki czemu można je łatwo przeczepiać. Odporna na korozję aluminiowa konstrukcja z pewnością wygląda lepiej niż masowo produkowane kampery, a materiały i komponenty są starannie przemyślane… ale 135 000 USD? Bez dołączonego do niej auta? Domyślam się, że o sukcesie zadecyduje rynek.
Loki dostarczy i zainstaluje kampery Basecamp Falcon w dowolnym miejscu w Ameryce Północnej po ich wyprodukowaniu w zakładzie w Quebec City. Pierwsze dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale 2022 roku. Loki planuje również otworzyć zakład produkcyjny w Colorado w 2022 roku.
Poza serią Falcon, Loki planuje serię EV o wartości 135 000 USD oraz mniejszych, tańszych wersji (kosztujących wciąż 95 000 USD) serii Icarus dla średnich i pełnowymiarowych hybryd. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak radzi sobie z Cybertruckiem Tesli. Jak dotąd mamy tylko wizualizację:
źródło: Loki | New Atlas