Tak wyglądałoby śledzenie przez aplikacje, gdyby były ludźmi

Apple udostępniło zabawny spot „Tracked”, w którym świetnie zobrazowano jak wyglądałoby śledzenie przez aplikacje mobilne, gdyby były ludźmi w normalnym świecie.

Firma Apple udostępniła na swoim kanale YouTube nową reklamę zatytułowaną Tracked, pokazującą, jak śledzenie aplikacji działa w świecie rzeczywistym i jakie znaczenie ma przejrzystość śledzenia aplikacji. Gigant niedawno wprowadził kontrowersyjną funkcję przejrzystości śledzenia aplikacji w systemie iOS 14.5. Ta funkcja uniemożliwia reklamodawcom śledzenie korzystania z aplikacji przez właścicieli iPhone’a, ograniczając wyświetlanie spersonalizowanych reklam użytkownikowi. Firma udostępniła teraz spot wideo, który dość obrazowo tłumaczy, dlaczego należy unikać śledzenia aplikacji.

Wideo rozpoczyna się od niewinnego zakupu kawy przez użytkownika iPhone’a. Następnie okazuje się, że barista podąża za nim, gdy wsiada do taksówki, a kiedy taksówkarz pyta o datę urodzenia pasażera, barista odpowiada za niego i bez wahania podaje ją kierowcy.Następnie taksówkarz dołącza do baristy, towarzysząc mu przez cały dzień.

W końcu każda osoba, którą bohater spotyka na swojej drodze, dołącza do grupy – aby pokazać, w jaki sposób kolejne usługi/aplikacje dzielą się danymi użytkownika. Wreszcie na ratunek przychodzi jego iPhone dzięki funkcji przejrzystości śledzenia aplikacji. Gdy tylko bohater wyłączy śledzenie aplikacji na swoim iPhonie, ludzie (trackery w reklamie) zaczynają znikać.

Reklama jest częścią kampanii reklamowej Apple’a poświęconej prywatności i pojawia się po bardziej objaśniającym filmie App Tracking Transparency, który został opublikowany pod koniec kwietnia – po uruchomieniu tej funkcji.

Czy włączyłeś przejrzystość śledzenia aplikacji na swoim iPhonie? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej!

źródło: Apple | iPhoneHacks