Netflix rozważa uruchomienie sieci „N-Plus” z playlistami i podcastami

Gigant streamingu Netflix pyta użytkowników w ankiecie, co sądzą o „przyszłej przestrzeni online” o nazwie N-Plus, związanej z filmami i serialami.

Ikona N-Plus

Serwis stremingowy Netflix zapytał ludzi w ankiecie o szeroki zakres funkcji i treści, w tym podcasty, listy odtwarzania utworzone przez użytkowników, instrukcje i nie tylko. Niestandardowe listy odtwarzania seriali telewizyjnych? Według serwisu Protocol Netflix rozważa uruchomienie N-Plus – projektu, który opisuje jako „przyszłą przestrzeń internetową, w której można dowiedzieć się więcej o programach Netflix i sprawach z nimi związanych”.

N-Plus to przyszła przestrzeń online, w której możesz dowiedzieć się więcej o programach Netflix, które kochasz i wszystkim, co z nimi związane – czytamy w ankiecie.

Rzecznik Netflixa, z którym skontaktował się Protocol, powiedział, że ankieta była częścią regularnych prób sondowania odbiorców na temat rzeczy, które firma bada, ale powiedział, że na razie nie ma nic więcej do dodania.

Netflix od dawna produkuje zakulisowe wywiady, podcasty i inne dodatkowe treści w celu promowania swoich filmów i seriali oryginalnych, a następnie udostępnia je na YouTubie, Instagramie i innych platformach. Badanie sugeruje teraz, że firma może zintensyfikować swoje działania promocyjne, dodając jednocześnie kilka dodatkowych funkcji społecznościowych.

Jedną z wymienionych funkcji jest możliwość tworzenia i udostępniania niestandardowych list odtwarzania, aby użytkownicy N-Plus mogli teoretycznie tworzyć listy swoich ulubionych seriali telewizyjnych i publikować je online lub udostępniać znajomym. „Jeśli widzowie nie są członkami, mogą zobaczyć tylko zwiastun samego serialu” – czytamy w ankiecie.

Idea listy odtwarzania obejmuje również muzykę – zapytano, co ludzie sądzą o N-Plus, wymieniając całą muzykę z serialu telewizyjnego i osoby, które mogą tworzyć listy odtwarzania z danej produkcji.

Netflix rozważa również wykorzystać wpływ N-Plus na rozwój serialu telewizyjnego. Jedno z pytań dotyczyło tego, jak by się czuli ludzie, gdyby N-Plus dawało możliwość „dowiedzenia się o planowanym serialu (przedprodukcja) i wpłynąć na jego rozwój, dzięki informacjom zwrotnym od użytkowników przed zakończeniem zdjęć”. Zgodnie z ankietą rozważa również udostępnianie recenzji seriali telewizyjnych od użytkowników, potencjalnie pokazujących te od osób o podobnych upodobaniach.

Nie wiadomo, czy cokolwiek z tego dotrze do N-Plus (lub czy w ogóle Netflix uruchomi N-Plus). Firma jest znana z obsesyjnego testowania nowych funkcji i produktów, z których część nigdy nie trafia na rynek.

Ankieta wyjaśnia jednak, że Netflix chce mieć więcej niż tylko seriale telewizyjne, ale świat otaczających go treści. „Możesz dostać się do N-Plus, gdy wyszukujesz w Google cokolwiek na temat serialu lub aktorów z serialu, który Cię interesuje, możesz znaleźć linki do niego w wiadomościach, które otrzymujesz z Netflixa, lub może istnieć link do niego na stronach w aplikacji Netflix”- czytamy w ankiecie.

Dyrektor redakcji i publikacji Netflix Max Mills zasugerował w rozmowie z Protocol zeszłej jesieni, że zaangażowanie publiczności było kluczem do starań firmy o stworzenie własnych produkcji oryginalnych. „Nie mamy spuścizny 40 lat ugruntowanej własności intelektualnej. Tworzymy nowe historie, nowe światy i nowe fandomy” – powiedział Mills.

źródło: Protocol | Netflix