Jak serial zainspirował grę „Game of Thrones Beyond the Wall”?

Redaktorzy App Store’a porozmawiali z Danielem Guertinem, dyrektorem kreatywnym Behaviour Interactive, o tym, jak to jest tworzyć oryginalny wątek w tak kultowej sadze.

Game of Thrones Beyond the Wall

Zastanawiasz się czasem, skąd trójoka wrona czerpała swą moc? Albo rozprawiasz ze znajomymi o znaczeniu czardrzewa? Gra o tron wywołuje niezliczone internetowe dyskusje i pobudza do tworzenia podcastów oraz fanowskich opowiadań, ponieważ złożona historia Siedmiu Królestw wciąż rodzi pytania, na które dotąd nie ma odpowiedzi. Zespół Behaviour Interactive miał wyjątkową okazję, by zaspokoić swoją ciekawość świata Gry o tron, ponieważ musiał on stworzyć zupełnie nową fabułę na potrzeby gry Game of Thrones Beyond the Wall. Jej akcja, która rozgrywa się kilkadziesiąt lat przed wydarzeniami przedstawionymi w serialu, ogniskuje się wokół zniknięcia mało znanego bohatera Bryndena Riversa, który był lordem dowódcą Nocnej Straży (i którego część fanów może kojarzyć jako późniejszą trójoką wronę).

Czym się inspirowaliście w trakcie prac nad tą nową fabułą?

Wszystko zaczęło się od uwielbienia, jakim nasz zespół darzył uniwersum Gry o tron, zarówno serial, jak i książki. Oczywiście seriale mają ograniczony czas antenowy i koncentrują się na głównej fabule, co oznacza, że wiele ciekawych postaci pojawia się lub jest o nich mowa, ale rzadko są przybliżane. Jeśli jesteś fanem, zauważasz te szczegóły i postaci. Wzbudzają twoje zaciekawienie, rozpalają wyobraźnię i chęć szukania odpowiedzi.

Tworzenie nowej fabuły i bohaterów zaczęliśmy od przyjrzenia się tym elementom, które były wspomniane, ale nie zostały rozwinięte w serialu. Rozważaliśmy wiele pomysłów, ale ostatecznie je odrzucaliśmy, aż w końcu wybraliśmy Bryndena Riversa jako postać z największym potencjałem. Dobrze łączył się z serialem i pozostawiał zespołowi wystarczającą swobodę kreatywną, by nie zmuszać go do naginania zasad rządzących uniwersum.

Wasz zespół wykreował także kilka oryginalnych postaci na potrzeby gry. Jakie to uczucie tworzyć bohaterów do tego świata?

Fabuła skupia się na postaciach. To pozwoliło zespołowi kreatywnemu na tworzenie krótkich, wciągających i emocjonalnych epizodów. Zespół grafików zadbał zaś o szczegóły, dzięki czemu osobowość postaci została oddana poprzez ich ubiór czy ruchy. Wymagało to sporej ilości pracy, by bohaterowie wydawali się prawdziwi, wiarygodni i autentyczni. Ważne było to, by wygląd i zachowanie danej postaci odzwierciedlały jej rolę w fabule.

Jak osobowość postaci uwidacznia się w trakcie rozgrywki?

Zdolności wszystkich postaci, czy to zapożyczonych z serialu, czy stworzonych przez nas, oraz to, jak się nimi gra, to odbicie ich osobowości. Aby mieć pewność, że zrobiliśmy to właściwie, poprosiliśmy HBO o zatwierdzenie tego, jak bohaterowie zachowują się na polu bitwy. I tak na przykład, grając jako Jon Snow, musisz być na pierwszej linii i walczyć z wrogiem jeden na jednego. Z kolei Daenerys zawsze trzyma się z tyłu. Charakter jej postaci sprawia, że nie sięga ona po miecz.

Akcja rozgrywa się na północ od Muru. Dlaczego jest to atrakcyjne miejsce do osadzenia fabuły?

Sam Mur kryje wiele tajemnic. Fajne jest w nim to, że może być dziki, może się tam rozgrywać polityka, mogą być potwory, magia — praktycznie wszystko może się na nim zdarzyć. Poza tym ludzie z całego Westeros ściągają na Mur, żeby go bronić, co oznacza, że nikogo nie zdziwi obecność na nim postaci z dowolnego regionu.

Gracze wiedzą już, co wydarzy się dziesiątki lat po tym nowym wątku. Jak więc sprawić, by gra była świeża i zaskakująca?

Teraz już wiadomo, że są w niej potwory i tak dalej, ale nie chcieliśmy tego eksponować. Stosujemy więc liczne zwroty akcji — wydaje ci się, że wiesz, co się wydarzy, a tymczasem dzieje się coś zupełnie innego. Staramy się, żeby wiele niespodzianek zaskoczyło nawet te osoby, które dobrze znają Grę o tron.

źródło: App Store Polska