Sprawdź, którzy producenci dominowali na rynku tabletów w 2020 roku – oczywiście niekwestionowanym liderem jest wciąż Apple ze swoimi iPadami.
Wśród produktów, które Apple zaprezentowało podczas wiosennego wydarzenia Spring Loaded w zeszłym tygodniu był nowy iPad Pro z procesorem M1. Po odświeżeniu zarówno podstawowego iPada, jak i iPada Air, które odniosły wielki sukces jesienią 2020 roku, kolejnym logicznym krokiem jest z pewnością uaktualnienie do modelu high-end skierowanego do profesjonalistów.
Premiery nowego iPada i iPada Air odpowiednio we wrześniu i październiku pomogły firmie Apple osiągnąć dobre zakończenie ubiegłego roku, sprzedając 19 milionów tabletów tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2020 roku, co daje imponujący udział w rynku wynoszący 36,5 procent. Według szacunków IDC, patrząc na cały miniony rok, Apple dostarczyło 53,2 miliona iPadów. To więcej niż łącznie 47,3 miliona urządzeń dostarczonych przez dwóch największych konkurentów firmy – Samsung i Huawei.
Ponieważ wiele osób pracuje lub uczy się w domu podczas pandemii COVID-19, rynek tabletów odnotował wzrosty w 2020 roku. Może to stanowić okazję dla producentów po tym, jak tablety ucierpiały z powodu wzrostu liczby smartfonów w ostatnich latach.
Ranking 5 najpopularniejszych producentów tabletów na świecie w 2020 roku (w mln sztuk)
2019 | 2020 | |
Apple | 49,9 mln | 53,2 mln |
Samsung | 21,7 mln | 31,3 mln |
Huawei | 14,8 mln | 16,0 mln |
Amazon | 13,0 mln | 14,0 mln |
Lenovo | 8,5 mln | 14,1 mln |
źródło: IDC | Statista