Pizza Hut ma pudełka AR z grą Pac-Man

Pizza Hut wprowadziła na amerykański rynek pudełka po pizzy z grą w rzeczywistości rozszerzonej, na których można grać w Pac-Mana.

Pudełka Pizzy Hut z grą Pac-Man w AR

Akcja promocyjna Pizzy Hut jest to część kampanii „Newstalgia”, która ma na celu przywrócenie klientom ulubionych dań z jedzeniem na miejscu. Serwis Insider rozmawiał z dyrektorem marketingu Pizza Hut – George’em Felixem, aby dowiedzieć się więcej o idei retro. Pizza stała się jednym z ulubionych dań na wynos podczas pandemii w ciągu ostatniego roku, co tylko zintensyfikowało długotrwałą rywalizację między największymi sieciami. W ramach dążenia do dalszego zwiększenia sprzedaży i zdobycia większego kawałka ciasta, Pizza Hut postanowiła wykorzystać niezawodnego starego przyjaciela Pac-Mana. Wykorzystanie ikony gier do przyciągania klientów jest częścią kampanii firmy – „Newstalgia”. Reklamy w stylu retro wkrótce przywrócą popularne ulubione dania, ale z nowoczesnym akcentem.

Pizza z kolei okazuje się dobrym produktem do promocji seriali: Apple promuje finał sezonu „Servant” darmową pizzą

Jeśli chodzi o Pac-Mana, pudełka do pizzy z limitowanej edycji będą zawierały kody QR, które po zeskanowaniu na smartfonie pozwolą klientom zagrać w grę w rozszerzonej rzeczywistości. Sieć da również graczom możliwość wygrania automatu Arcade1Up Pac-Man.

W wywiadzie udzielonym Insiderowi, dyrektor marketingu Pizza Hut, George Felix, wyjaśnił ideę stojącą za tą strategią: Pomysł na Newstalgię zrodził się ze słuchania naszych klientów i celebrowania wszystkiego, z czym kojarzą się i najbardziej lubią w marce (…) Czy to lampy Tiffany, gry zręcznościowe, czerwone kubki, obrus w czerwono-białą kratkę, czy oczywiście nasze kultowe pizze – i połączenie tych ponadczasowych ekwipunków z nowoczesnymi innowacjami, co widać w partnerstwie z Pac-Man i Pudełkiej AR z limitowanej edycji.

Aby wzmocnić kampanię, Pizza Hut nawiązała współpracę z aktorem, komikiem i nowym rzecznikiem prasowym Craigiem Robinsonem przy najnowszej reklamie telewizyjnej. W spocie jest pokazany w roli Pac-Mana, który je pizzę Tastemaker za 10 $.

Bandai Namco Entertainment Inc jest właścicielem licencji Pac-Mana, a Yutaka Fuse, szef firmy ds. licencjonowania i brandingu, omówił niedawno współpracę z Pizza Hut. Powiedział dla Food and Wine, że projekt i kreacja Pac-Mana została zainspirowana kształtem pizzy z wyjętym z niej kawałkiem, dzięki czemu ta współpraca jest tak odpowiednia dla marki Pac-Man.

Korporacja będąca właścicielem Pizza Hut, podała niedawno wyniki sieci za 4 kwartał, które pokazały, że sprzedaż w tych samych sklepach wzrosła w tym kwartale o 8%. To najlepszy kwartalny wynik Pizza Hut od 10 lat. W rzeczywistości pandemia przyspieszyła sukces franczyzy w USA, pomagając marce umocnić swoją reputację w zakresie dostaw i na wynos.

Z marketingowego punktu widzenia jednym z największych wyzwań marki w ostatnich latach był brak konsekwencji, ale dzięki nowej kampanii i kreatywnemu pozycjonowaniu firma dąży do przywrócenia silnej tożsamości marki zakorzenionej w dziesięcioleciach śmiałych innowacji, nowości w branży i nostalgicznych więzi emocjonalnych.

Felix powiedział, że miłośnicy pizzy będą mogli zamawiać pizze z ponadczasowymi elementami popkultury, które będą w ciągu roku wplatane w produkty i kreację marki.

Zawsze szukamy okazji z marketingowego punktu widzenia, aby zobaczyć, gdzie nowe technologie lub powstające technologie mogą nam pomóc w opowiadaniu historii, o których chcemy mówić naszym klientom i sądzę, że ta kampania może mieć przełomowy wpływ w kontekście naszej kategorii.

Póki co nie wiemy, czy pudełka i kampania będą obecne poza Stanami Zjednoczonymi.

źródło: Business Insider