Google opublikowało raport na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej (2020)

Bezpieczeństwo i trafność wyświetlanych reklam oraz treści na naszych platformach od zawsze były dla Google’a bardzo ważne. By je zapewnić i budować zaufanie użytkowników do systemu reklamowego, Google od wielu lat opracowuje konkretne zasady i reguły.

Trust & Safety in Ads 2020: raport Google na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej

W 2021 roku mija dekada od publikacji pierwszego raportu o bezpieczeństwie reklam Google’a. Raporty te podsumowują pracę firmy nad zapobieganiem przed niewłaściwym wykorzystywaniem platform reklamowych. Dlatego też w tym roku gigant udostępnił jeszcze więcej danych niż poprzednich latach. Raport Ads Safety Report, dotyczący bezpieczeństwa reklam to tylko jeden ze sposobów zapewniania przejrzystości działania reklam na platformach Google’a. Zeszłej wiosny wprowadzono również program weryfikacji tożsamości reklamodawców. Obecnie firma sprawdza reklamodawców w ponad 20 krajach a także zaczęła udostępniać nazwę i lokalizację reklamodawcy w funkcji O tej reklamie, po to aby internauci wiedzieli, kto stoi za daną reklamą i mogli podejmować bardziej świadome decyzje.

W 2020 roku zasady i ich egzekwowanie zostały wystawione na próbę – globalna pandemia, wybory w wielu krajach i ciągła walka z podmiotami, które szukają nowych sposobów oszukania użytkowników internetu. Tysiące pracowników Google przez całą dobę zajmowało się zapewnieniem użytkownikom, twórcom, wydawcom i reklamodawcom bezpiecznego środowiska internetowego. Dodano lub zaktualizowano ponad 40 zasad dla reklamodawców i wydawców. Zablokowano też lub usunieto około 3,1 miliarda reklam naruszających zasady i ograniczono dodatkowe 6,4 miliarda reklam.

Egzekwowanie przepisów nie jest ujednolicone, i dlatego w tym roku po raz pierwszy udostępniono informacje na temat ograniczeń dotyczących reklam, które są kluczową częścią ogólnej strategii Google’a. Pozwalają one Google’owi dostosować podejście do warunków geograficznych, lokalnych przepisów i swoich programów certyfikacji, tak aby zatwierdzone reklamy były wyświetlane tylko w odpowiednich przypadkach, zgodnie z obowiązującymi regulacjami i prawem. Wymaga na przykład, aby apteki internetowe ukończyły program certyfikacji, a po uzyskaniu certyfikatu wyświetla ich reklamy tylko w określonych krajach, w których sprzedaż leków na receptę online jest dozwolona.

W sumie przez cały rok Google zablokowało wyświetlanie ponad 99 milionów reklam związanych z COVID-19, w tym reklam fałszywych leków, reklam masek N95 pojawiających się w związku z niedoborem tego produktu na rynkach oraz promocji fałszywych programów szczepień. Nadal śledzi niepokojące zachowania i wyciąga z nich wnioski. W ten sposób może lepiej przygotować się na możliwe oszustwa i twierdzenia, które mogą się pojawić w przyszłości.

Zwalczanie najnowszych form oszustw 

Gdy z jednej strony doświadczamy niepokojących wydarzeń na dużą skalę, takich jak globalna pandemia, z drugiej strony jest też grupa osób, która będzie chciała na tym skorzystać. W zeszłym roku zaobserwowano wzrost reklam wprowadzających w błąd. Coraz częściej widzieliśmy jak stosowano techniki maskowania, aby uniknąć wykrycia przez systemy Google’a, promowano nieistniejące wirtualne firmy lub wyświetlano reklamy oszustw telefonicznych, aby wykorzystać i oszukać niczego nie podejrzewających użytkowników. 

W 2020 roku Google zajęło się eliminację takich zjawisk na kilka sposobów: 

  • Wprowadzono wiele nowych zasad i programów, w tym program weryfikacji tożsamości reklamodawcy i program weryfikacji operacji biznesowych
  • Zainwestowano w technologię, aby lepiej wykrywać skoordynowane zachowania mające na celu oszustwo, co pozwoliło zawieszać jednocześnie konta należące do naruszających zasady podmiotów. 
  • Udoskonalono technologię automatycznego wykrywania i wewnętrzne procesy weryfikacji w oparciu o sygnały sieciowe, wcześniejszą aktywność na koncie, wzorce zachowań i opinie użytkowników.

Liczba kont reklamowych, które wyłączono z powodu naruszenia zasad wzrosła o 70%: z 1 miliona do ponad 1,7 miliona. Zablokowano również lub usunięto ponad 867 milionów reklam próbujących ominąć systemy wykrywania, w tym te stosujące maskowanie, oraz dodatkowe 101 milionów reklam naruszających zasady dotyczące wprowadzania w błąd. To łącznie ponad 968 milionów reklam.

Demonetyzacja treści nawołujących do nienawiści i przemocy 

W zeszłym roku wydawcy prasowi odgrywali kluczową rolę w tym, aby użytkownicy zawsze byli poinformowaniu, przygotowani oraz bezpieczni. Reklama cyfrowa, w tym oferowane przez Google’a narzędzia do łączenia reklamodawców i wydawców, obsługują treści, które pomagają użytkownikom. Google ma jednak zasady, których celem jest ochrona marek i użytkowników.

W 2017 roku opracowano bardziej szczegółowe sposoby sprawdzania witryn obejmujące weryfikację komentarzy generowanych przez użytkowników, aby umożliwić wydawcom dalsze prowadzenie działań na szeroką skalę, jednocześnie chroniąc ich marki przed ekspozycją w miejscach, gdzie mogłoby nastąpić naruszenie wizerunku.

Trust & Safety in Ads 2020: raport Google na temat bezpieczeństwa sieci reklamowej

W 2021 roku Google będzie kontynuować działania 

Utrzymanie zaufania reklamodawców i wydawców pomaga ich firmom odnosić sukcesy w dłuższej perspektywie. W tym roku Google będzie nadal inwestować w dopracowywanie zasad, w swój zespół ekspertów i w technologię wspomagającą egzekwowanie zasad, aby wyprzedzać potencjalne zagrożenia. Nieustannie chce też podążać drogą skalowania swoich programów weryfikacji na całym świecie, aby zwiększyć przejrzystość i zapewnić powszechny dostęp do większej ilości informacji o reklamach.

źródło: Google Polska