Amazon zmienił ikonę aplikacji, bo przypominała Hitlera…

Uśmiechnięty Hitler – tak według niektórych wyglądała nowa ikona aplikacji mobilnej Amazona – więc firma czym prędzej ją zmieniła.

NOwa ikona Amazon - zmieniony wygląd

WTF?! Jeśli byłeś jedną z tych osób, które patrzyły na nowe logo aplikacji mobilnej Amazona i czułeś się nieswojo z powodu jego widocznego podobieństwa do Adolfa Hitlera, oto dobra wiadomość: firma zmieniła wygląd ikonki, zmniejszając podobieństwo do przywódcy III Rzeszy. Nieoczekiwanie brzmiący scenariusz pojawił się po tym, jak Amazon wypuścił w styczniu nową ikonę aplikacji zakupowej, zastępując poprzednią ikonę z wózkiem na zakupy. Nowa ikona miała przypominać jedną z firmowych przesyłek z kawałkiem zerwanej taśmy u góry. Co dziwne, niektórzy narzekali, że ząbkowany pasek przypomina wąsy ze szczoteczki do zębów, które od zawsze kojarzone są z nazistowskim dyktatorem.

Zobacz także: Wystartowała polska wersja sklepu Amazon

„To nie jest tylko naderwana taśma klejąca, która ma podobny kształt i jest tuż nad uśmiechniętymi ustami – dla mnie wygląda jak szczęśliwy, mały tekturowy Adolf” – napisał jeden z klientów.

Zamiast argumentować, że był to hołd dla Charliego Chaplina lub Olivera Hardy’ego, Amazon zmienił ikonę, zastępując efekt „zgrywania” z efektem „składania”, który ma mniej ekstremistyczny podtekst.

Amazon wypróbował logo Hitlera w kilku krajach, ale opinie klientów skłoniły go do zmiany projektu przed wprowadzeniem ostatecznej wersji na całym świecie.

„Amazon nieustannie poszukuje nowych sposobów, aby zachwycać naszych klientów. Zaprojektowaliśmy nową ikonę, aby wywołać oczekiwanie, podekscytowanie i radość, gdy klienci rozpoczynają podróż z zakupami na telefonie, tak jak robią to, gdy widzą nasze pudełka na progu ”- powiedział rzecznik Amazona, celowo unikając jakiejkolwiek wzmianki o Hitlerze.

Aplikację zakupową Amazon – z politycznie poprawną – ikoną pobierzesz ze sklepu App Store i Google Play:

źródło: Amazon | TechSpot